samochodami czy kosmetykami. Coraz śmielej wkraczają również przedsiębiorstwa produkujące np. wykładziny, meble, płytki ceramiczne, lakiery do paznokci, a także urządzenia elektroniczne. Partnerami bywają też restauracje i same miejsca, w których wydarzenie się odbywa. Korzyści są obopólne, a przykładem takiego partnerstwa są projektanci mody, którzy bardzo często tworzą specjalne kolekcje – zarówno modowe, jak i linie produktów dla partnera sygnowane ich nazwiskiem. CO POWINNA ZAWIERAĆ OFERTA DLA PARTNERÓW? W profesjonalnej ofercie skierowanej do potencjalnych partnerów nie może zabraknąć: ∞∞ informacji o evencie z kluczowymi założeniami; ∞∞ opisu konceptu; ∞∞ informacji o ewentualnych nagrodach dla projektu i sukcesach, jakie osiągnął; ∞∞ opisu poprzednich edycji; ∞∞ planowanego impactu medialnego (m.in. liczba publikacji, relacji w mediach społecznościowych, popularność selfie, hashtagów, tagowanie i zameldowanie itp.); ∞∞ informacji o znanych osobistościach, twarzach projektu, jego ambasadorach, reżyserach; ∞∞ planu komunikacji i promocji – przed wydarzeniem, w jego trakcie i po nim; ∞∞ szczegółów pakietów partnerskich/ sponsorskich – gwarantowanych świadczeń; ∞∞ danych dotyczących zróżnicowanych cenowo warunków partnerstwa/ sponsoringu; ∞∞ dedykowanego zespołu do współ- pracy. Oferta powinna zostać przygotowana w jak najbardziej atrakcyjny i konkretny sposób, a równocześnie być spersonalizowana pod kątem odbiorcy. Musi zawierać również korzyści, jakie partner uzyska poprzez udział w tym, a nie innym wydarzeniu. Wszystko po to, aby oferta była gotowa do pokazania osobie decyzyjnej w firmie, z którą prowadzone są rozmowy. To do niej będzie należeć ostateczna decyzja. WARUNKI WSPÓŁPRACY Mimo wielu korzyści płynących ze współpracy marek/firm z agencjami eventowymi, obiektywnie coraz trudniej pozyskać partnera, który zapewni wkład finansowy w wydarzenie modowo-lifestylowe. Dlaczego? Jak to możliwe? Przecież taka współpraca ma mnóstwo zalet – piękny, idealny, modowy świat, znalezienie się w świetle fleszy… W teorii to wymarzone środowisko, w którym powinna chcieć przebywać prawie każda marka. A jednak… Na rynku eventów modowo-lifestylowych mamy do czynienia ze swego rodzaju klęską urodzaju. Partnerzy, bombardowani ze wszystkich stron propozycjami współpracy, muszą dokonywać wyboru wydarzeń, które są spójne ze strategią i misją firmy. Dlatego największą siłę przebicia mają cykliczne eventy, które wyróżniają się niepowtarzalną oprawą, należą do grona najbardziej prestiżowych – takie, których renomę gwarantuje obecność gwiazd, celebrytów, a tym samym duży oddźwięk medialny. Partnerzy coraz staranniej wybierają eventy, stawiając na te sprawdzone, godne zaufania oraz generujące zyski. Warunki współpracy są precyzyjne, podlegają zazwyczaj długim negocjacjom, bo każda ze stron chce uzyskać jak najwięcej korzyści z danego wydarzenia. Przykładem tutaj może być chociażby Flesz Fashion Night, który od ponad sześciu edycji jest wydarzeniem agencja musi wyznaczyć opiekuna, każdy wrysowany w plan wymiar musi się zgadzać, przekaż wszystkie informacje organizacyjne partnerom łącznie np. z informacją, do kiedy należy zgłosić listę osób na realizacji, przesłać specyfikację strefy wraz z zaświadczeniami przeciwpożarowymi, wszelkie obostrzenia dotyczące zakazu robienia zdjęć z prób etc., zaplanuj z dużym wyprzedzeniem pozyskiwanie partnerów, dokładnie zaplanuj plan stref wraz z ułożeniem kolejności poszczególnych partnerów, aby nikogo nie urazić, ustal liczbę zaproszeń dla partnerów oraz liczbę miejsc w pierwszym rzędzie dla nich, zgadzając się na współpracę, zapewnij rzeczy realne, możliwe do zrealizowania zamiast obiecywać rzeczy niewykonalne tylko po to, aby zdobyć partnera, zrealizuj w 100% obiecane w pakiecie sponsorskim świadczenia. organizując event modowy z partnerami: Zapamiętaj, popularyzacja świata marki, brand experience – bezpośredni kontakt z odbiorcami, w tym kluczowymi, takimi jak gwiazdy, VIP-y, trendsetterzy, możliwość precyzyjnego, a nawet spersonalizowanego dotarcia do grupy docelowej, prezentacja marki w otoczeniu innych wartościowych, niekonkurencyjnych marek, szybka informacja zwrotna od odbiorców. dla marki z udziału w evencie: Korzyści Partner wydania: 5
RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==