ADRIANA PIEKARSKA // właścicielka marki Exclusive Event Ekspert z dziedziny event marketingu z 12-letnim doświadczeniem. Właścicielka największej na Śląsku agencji eventowej – Exclusive Event oraz marki Event Marketing Institute. Finalistka konkursu Bizneswoman Roku, dwukrotna finalistka konkursu Osobowość Roku w branży Mice. Kobieta, która nie boi się wyzwań – łamie standardy, zaskakuje oraz serwuje niezapomniane emocje. Od lat skutecznie przekazuje swoją wiedzę zarówno podczas warsztatów szkoleniowych, jak i podczas konferencji branżowych, występując w roli prelegenta. Jej mottem życiowym jest paradoks dziecięcej energii: „Nie mam siły iść dalej, ale mogę pobiec”. organizując strefę kibica przy okazjach typu MŚ albo Euro – „klekotki”, szaliki, flagi samochodowe i wiele innych. – O tym, co już było. Nie od dziś wiadomo, że powtarzalność to… nuda. Organizując event dla klienta, należy zadać mu szereg pytań, o to, co już wręczał swoim gościom podczas poprzednich spotkań. Nie każdy chce otrzymać szósty kubek, chyba że jest akurat na etapie wyposażania kuchni. To oczywiście stwierdzenie z przymrużeniem oka, jednak w tej kwestii zdecydowanie liczą się świeżość i niepowtarzalność. – O tym, co słychać u konkurencji. Nigdy, przenigdy nie kopiujmy innych. Sprawdźmy, co wręcza konkurencja, jednak zawsze idźmy własną drogą. Podobnie nie zawsze sprawdzi się metoda, by wręczać większe, droższe, większą liczbę. Dobierajmy gadżety do naszych gości, do naszych eventów i do naszych możliwości. – Budżecie. Temat szeroki jak rzeka, a możliwości nieograniczone. Nie jest prawdą, że tani gadżet jest z gruntu złym rozwiązaniem, ale o tym już było. Ważne, by wiedzieć, gdzie na ten budżetowy można sobie pozwolić, a gdzie zdecydowanie warto zainwestować i dać naszym gościom niezapomnianą pamiątkę. Być może na tym etapie przyda nam się dobry negocjator cen, jednak najważniejszy jest pomysł. Bo tu, podobnie jak w życiu. Nie wszystko, co najdroższe, cieszy. OPAKOWANIE Często to kwestia niedoceniania, a jednak niezwykle istotna. Najgorsze, co się może wydarzyć, to brzydkie opakowanie – zamawianie gadżetów na ostatni moment często wiąże się z tym, że przychodzą do nas w dniu lub na dzień przed eventem i nagle okazuje się, że nie pomyśleliśmy o ładnym opakowaniu lub po prostu to, które przyszło, nie nadaje się do niczego… Nawet najpiękniejszy gadżet, jeśli będzie wręczony w zwykłym, plastikowym worku, straci w oczach gości. Warto więc pomyśleć o tym, jak opakować gadżet, a nawet, jak wykorzystać opakowanie i nim „pograć”. Świetnym rozwiązaniem są pudełka z wmontowanym nośnikiem multimedialnym, na którym możemy wyświetlić materiał wideo, np. z podziękowaniem za udział w spotkaniu. Czasem wystarczą subtelnie przewiązana wstążka z logo, doczepiony kartonik z treścią, by opakowanie nabrało charakteru i również cieszyło oko. JAKOŚĆ GADŻETÓW Warto zwrócić uwagę na to, aby wybrany przedmiot był zgodny ze standardami bezpieczeństwa, posiadał odpowiednią trwałość i zapewniał niezawodność. Nie chcemy przecież, aby nasza firma była kojarzona ze słabym wykonaniem. WSPÓŁCZESNE TRENDY Dziś liczy się indywidualność, oryginalny pomysł. Dobrze jest też połączyć gadżet z funkcjonalnością na samym evencie (coś, co się przyda w jego trakcie), dzięki czemu zyskuje on dodatkową funkcję. Takie gadżety zawsze będą w cenie (są też przecież pamiątką z wydarzenia), warto więc zadbać o drobiazg, który zostanie zapamiętany i będzie dobrany stricte do grupy odbiorców eventu. Dzisiaj rynek dostarcza nam nieskończenie wiele rozwiązań, wystarczy poświęcić chwilę, aby dobrać odpowiednie do danego wydarzenia. Moda na sport i na bycie „eko” również determinują rynek gadżetów. Bardzo popularne są więc dziś ekologiczne torby, butelki filtrujące wodę, produkty drewniane i pochodzące z recyclingu. Podobnie jak bidony do biegania, czapeczki z daszkiem, tzw. kominy czy opaski monitorujące. Do wyboru, do koloru. Niezależnie od trendów jednak jest też pula gadżetów „nieśmiertelnych” i warto o nich wspomnieć. To powerbanki, pendrive’y, notatniki, ołówki i słodycze. Zmienia się ich forma i opakowanie, jednak to cały czas pożądane produkty, które ponadto (właściwie dobrane do eventu) dobrze spełniają swoje funkcje. Jak widać wyraźnie, bezwzględnie warto poświęcić czas na wybór gadżetu. Dobrze dobrany drobiazg (choć czasem niekoniecznie będzie to drobiazg) z pewnością zaprocentuje i przyniesie oczekiwany efekt. Może zdobędziemy klienta, może go zatrzymamy przy sobie, może zmienimy/ naprawimy swój wizerunek, może nas poleci innym. Przy właściwie wyselekcjonowanym gadżecie będzie wilk syty i owca cała. Radosny będzie obdarowany, ale również obdarowujący będzie miał olbrzymią satysfakcję. Partner wydania: 31

RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==