Partner wydania: Szkolenie winiarskie jako element eventów firmowych W świecie, w którym tematyka jedzenia zajmuje coraz więcej miejsca, szefowie kuchni osiągnęli status celebrytów, porównywalny z pozycją gwiazd ekranu, a liczba blogów kulinarnych przekracza liczbę internautów, musiał kiedyś nadejść czas na wino. Choć prawdę mówiąc, ten trend rozwija się już od kilku lat. Odbywa się coraz więcej winiarskich imprez, które są adresowane nie tylko do osób z branży, powstaje coraz więcej sklepów z winami, winebarów i wzrasta konkurencja wśród importerów. Po pierwsze, wiedza Dobrze przeprowadzone szkolenie lub degustacja dostarcza sporej wiedzy na temat win, ale nie tylko. Równie ważny jest kontekst kulturowy i cywilizacyjny. Cywilizacja europejska nieodłącznie związana jest z winem. Podróżując przez kraje Europy Południowej i Środkowej, na każdym kroku napotykamy winnice. Wkomponowane w krajobraz, otaczające kościoły, klasztory i zamki, dają świadectwo naszej przeszłości i tradycji. Kształtowanie się winiarskiego pejzażu to trwające przez wieki wzajemne dostosowywanie się ludzi, społeczeństw i ich potrzeb do możliwości, jakie daje natura. Nie przypadkiem wiele regionów winiarskich zostało wpisanych na listę światowego dziedzictwa kultury UNESCO. Szkolenie winiarskie to po części historia naszej cywilizacji w pigułce. Choć to stwierdzenie brzmi górnolotnie, warto pamiętać o technicznych wiadomościach o winach, szczepach i apelacjach często się zapomina, ale ogólny kontekst, dający szersze spojrzenie, pozostaje. Po drugie, nowe doświadczenie Szkolenie winiarskie i degustacja win to dla wielu uczestników zupełnie nowe doświadczenie. Obok niewątpliwej przyjemności próbowania wina odkrywają oni nieznany, lub raczej nieuświadamiany do tej pory, świat aromatów i smaków. Degustacja pokazuje, jak wielką rolę odgrywa w postrzeganiu świata zmysł węchu i jak wpływa on na nasze wrażenia smakowe. Uświadamia także, jak istotny (choćby w autosugestii) jest wzrok i jak trudno oderwać // Wino jest modne. Rośnie również popularność winiarskich szkoleń czy degustacji, oferowanych jako element firmowych imprez. Czy ma to sens? Albo inaczej: jakie mogą być korzyści z dobrze przeprowadzonego „winiarskiego” eventu? Pytanie proste, odpowiedź, jak to często bywa, skomplikowana, ale spróbujmy. // Tekst: Sławomir Chrzczonowicz, Adviser and Wine Purchaser, Winkolekcja 36 know-how organizatora
RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==