Szerokie badania kolejnych pokoleń pracowników pokazują, że w drugiej dekadzie XXI w. nie ma mowy o jednolitym podejściu do tego, co skutecznie buduje grupy, zespoły ludzi, które są wysoce zmotywowane w ramach danego projektu. Najczęściej eksperci wskazują, że jednostka powinna być w centrum uwagi, ale jak to się ma do tego, że większość z nas działa w zespołach, współpracuje przy danym projekcie, a więc musi się wpisywać w cele większej zbiorowości? Po dokładnym przyjrzeniu się temu, co o motywacji AD 2019 mówią specjaliści, zaryzykuję twierdzenie, że branża eventowa – chyba jak żadna inna – wychodzi naprzeciw najnowszym trendom. Miano dobrego menedżera czy pracodawcy może obecnie otrzymać tylko ten, kto dba o work-life integration, tj. odchodzimy od sztywnego podziału między czasem wolnym a pracą. Ważna jest samorealizacja, zintegrowanie celów prywatnych i zawodowych. To dzieje się w branży MICE od dawna. Bardzo trudno wyobrazić sobie eventowca z krwi i kości, który wykonuje ten zawód, nie mogąc realizować swoich pasji. Motywacja, aby nieustannie oferować klientom nowe rozwiązania, zaskakiwać ich pod wieloma względami, charakteryzuje osoby, które są głodne nowego, nieoczywistego. Benefity szyte na miarę to oczekiwania najmłodszych pokoleń aktywnych zawodowo osób. W eventach mamy możliwość pracy z największymi gwiazdami, współtworzenia ich tras koncertowych, występów przed masową lub kameralną CZAS NA FELIETON: SIŁA NAPĘDOWA Motywacja do wszelkiego działania, w tym do pracy, w przypadku każdego z nas ma nieco inne podstawy. Powodów, które decydują o tym, że codziennie rano opuszczamy dom, dzieci oddajemy pod opiekę innych osób, a sami kończymy dzień zmęczeni (ale też i bardzo szczęśliwi) grubo po północy, jest bez liku. Różnie rozkładają się proporcje pomiędzy tym, co wewnętrznie pcha nas do podejmowania wyzwań, zachęca do opuszczania strefy komfortu czy przełamywania schematów, a tym, co wymuszają na nas – mniej albo bardziej skutecznie – warunki zewnętrzne, otoczenie. A otoczenie eventowe, jak mało które, wpisuje się w najnowsze trendy. Tekst: Marta Chmielewska Rys. Andrzej Nykowski Partner wydania: 58 WIADOMOŚCI Z BRANŻY

RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==