nadbałtyckich, omówiła wyniki analiz przeprowadzonych w poszczególnych krajach pod względem stawek kluczowych pracowników agencji, kosztów organizacji wydarzeń, a także średniej liczby pracowników czy przychodu firmy. Z kolei Julia Zholya ze stowarzyszenia HAOM opowiedziała o zapotrzebowaniu rosyjskich klientów korporacyjnych na eventy. Zaprezentowała również plany na rok 2019, wśród których ważne jest uczynienie rynku transparentnym. Natomiast Jan Kalbfleisch, reprezentujący branżową organizację w Niemczech (FAMAB), przybliżył specyfikę rynku niemieckiego, na którym prawie 50% budżetów na zintegrowaną komunikację przeznaczane jest na targi branżowe. Sporą porcję inspiracji przedstawił słuchaczom Janne Bjorg ze Szwecji, który rodzimy rynek eventowy określił jako dojrzały, gdzie konkurencja odbywa się bardziej na poziomie dostarczania doświadczenia z marką (brand experience) niż typowego eventu, a firmy stają się doradcami klientów w wyborze najlepszych rozwiązań komunikacyjnych. Z kolei Monika Constant z Polsko-Francuskiej Izby Handlowej zachęcała do współpracy w Polsce z firmami z kapitałem francuskim, których działa tu ponad 1100. O możliwościach promowania się na rynkach międzynarodowych poprzez branżowe konkursy opowiedzieli Magdalena Kozicka i Jędrek Nykowski. 22 MARCA FORUM OBIEKTÓW ORGANIZATOR: MPI Poland, Z-Factor Tegoroczne Forum Obiektów poświęcone było tematyce wykorzystania danych do podejmowania świadomych decyzji biznesowych. W erze, gdzie jesteśmy zasypywani tonami przeróżnych cyfr i informacji, trudno zdecydować, co analizować, a czego nie. Eksperci branży, zarówno ze strony obiektów, jak również dostawcy analiz, podjęli rękawicę, aby wskazać obiektom rozsądną ścieżkę. Do dyskusji zaproszeni zostali również przedstawiciele lokalnych Convention Bureaux. W trakcie wydarzenia zaprezentowano wyniki raportu Demand Outlook 2019. Jak wskazują dane za 2018 r., odnotowano spadek liczby organizowanych wydarzeń o 6,9%, natomiast obłożenie sal zmalało o 2,4%. Wśród zaproszonych gości, podejmujących tematykę rynku spotkań, znaleźli się: Piotr Lenczewski (Market Director of Sales Warsaw, Sheraton Warsaw Hotel, The Westin Warsaw), Alicja Panasiuk (Director of Key Account Management, Accor Poland & Baltics), Michał Kozak (dyrektor generalny, Hotel Arłamów), Wojciech Liszka (CEO Z—Factor). W tym dniu odbyło się także walne zgromadzenie członków MPI Poland Chapter, w takcie którego podsumowano dotychczasową działalność stowarzyszenia oraz wybrano nowy zarząd. Na jego czele stanie Monika Dymacz- -Kaczmarczyk (Exprofesso), która przejmie obowiązki od Marty Kicler (Mazurkas DMC Poland), która pozostanie w zarządzie. Pozostały skład zarządu: Weronika Wirtel (ICE Kraków), Agnieszka Ziemiańska (Targi w Krakowie), Katerina Melnik (Sound Garden Hotel) oraz Adrianna Roguska (Ministry of Creativity). Oficjalne przekazanie obowiązków nowemu zarządowi nastąpi podczas MPI Poland Summer Business Meeting 2019, które odbędzie się w dniach 29-30 czerwca 2019 r. NOWE WŁADZE SKKP W CZASIE PIERWSZEGO DNIA MEETINGS WEEK POLAND ODBYŁO SIĘ WALNE ZGROMADZENIE STOWARZYSZENIA KONFERENCJE I KONGRESY W POLSCE. SPOTKANIE CZŁONKÓW BYŁO OKAZJĄ DO PODSUMOWANIA DZIAŁALNOŚCI STOWARZYSZENIA I OKREŚLENIA DALSZYCH CELÓW I ZADAŃ STAWIANYCH ORGANIZACJI NA KOLEJNĄ KADENCJĘ. W wyniku głosowania zostały wybrane nowe władze. W skład zarządu weszło 9 osób: ∞∞ Paula Fanderowska (Centrum Kongresowe ICE Kraków) – prezes zarządu, ∞∞ Anna Jędrocha (Symposium Cracoviense) – wiceprezes zarządu i skarbnik, ∞∞ Anna Górska (Expo XXI Warszawa) – wiceprezes zarządu, ∞∞ Katarzyna Cioch (Grupa Uczelni Vistula) – wiceprezes zarządu, ∞∞ Krystyna Gołąbek (Business Service Galop) – wiceprezes zarządu, ∞∞ Anna Woda (Centrum Konferencyjne Kopernik) – sekretarz generalny, ∞∞ Karolina Bednarz (Business Service Galop) – członek zarządu, ∞∞ Sabrina Żymierska (Grupa MTP) – członek zarządu, ∞∞ Krzysztof Paradowski (CMA) – członek zarządu. Nowe władze SKKP Partner wydania: 55

RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==