MEETINGS WEEK POLAND 2019 – PODSUMOWANIE WYDARZENIA 20 MARCA TRENDY I WYZWANIA DLA RYNKÓW KONGRESÓW W POLSCE ORGANIZATOR: The Warsaw Voice Conferences, Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce, Polska Organizacja Turystyczna (współorganizator). Anna Jędrocha, prezes SKKP, wraz ze Sławomirem Wróblewskim, współtwórcą Programu Ambasadorów Kongresów Polskich, zaprezentowali publikację autorstwa Wróblewskiego pt. Kongresy – elita przemysłu spotkań. Prof. Jerzy Hausner z Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie wygłosił prelekcję „Kongres Open Eyes Economy Summit”, dotyczącą nowego podejścia do wartości w biznesie, marketingu i rozwoju miast. W panelu dyskusyjnym, poruszającym tematykę wartości rynku kongresów, udział wzięli: Anna Wszelaszczyńska (prezydent elekt Soroptimist International of Europe, organizator kongresu SIE 2021 w Krakowie), Tomasz Zjawiony (prezes Regionalnej Izby Gospodarczej w Katowicach, organizator Europejskiego Kongresu MŚP, Ambasador Kongresów Polskich), Teresa Buczak (Polska Organizacja Turystyczna), Paweł Rozen (Warszawska Organizacja Turystyczna). Moderatorem dyskusji był Juliusz Kłosowski (The Warsaw Voice). Paneliści odnieśli się do wyników raportu nt. spotkań zorganizowanych w 2018 r. przez rekomendowanych organizatorów POT. W Polsce zorganizowano łącznie 22,2 tys. spotkań dla grup powyżej 50 uczest- ników, z czego 55% to konferencje i kongresy, 41% – wydarzenia operacyjne i motywacyjne, a pozostałe 4% – targi. Dominowały wydarzenia jednodniowe (67%) oraz dwudniowe (28%). 21 MARCA EUROPEJSKA WYMIANA DOŚWIADCZEŃ W BRANŻY EVENTOWEJ ORGANIZATOR: Stowarzyszenie Branży Eventowej Merytoryka konferencji wykroczyła daleko poza granice Polski, a dyskusja była prawdziwie międzynarodowa. Dzięki prelegentom z zagranicy i Polski słuchacze dowiedzieli się, jak z sukcesem działać na rynkach ościennych. Otrzymali też zestaw wskazówek, jak promować firmy i budować silną pozycję wśród kontrahentów. Zagraniczni prelegenci, przedstawiciele stowarzyszeń eventowych, opowiedzieli o branży w swoich krajach. Marta Chmielewska, prezes SBE, podpisała natomiast porozumienia o współpracy z Baltic Event Industry Club (BEIC), Rosyjskim Stowarzyszeniem Branży Eventowej (HAOM) oraz BEA World. Prelegenci opowiadali o prowadzeniu biznesu za granicą. Żaneta Berus, członek zarządu SBE, przedstawiła szereg praktycznych wskazówek dotyczących rozmów biznesowych z klientami z innych kręgów kulturowych, które pozwolą zwiększyć szanse na pozyskanie kontraktów. Maria Kirilova z Estonii, reprezentująca Baltic Event Industry Club, organizację branżową zrzeszającą firmy z krajów Tekst: Kinga Walczyk // SIÓDMA EDYCJA KONFERENCJI ODBYŁA SIĘ W DNIACH 20-22 MARCA W WARSZAWSKIM MSMERMAID. WYDARZENIE W NOWEJ, BO TRZYDNIOWEJ FORMULE, PRZYCIĄGNĘŁO RZESZĘ PRZEDSTAWICIELI SEKTORA EVENTOWEGO. ORGANIZATORZY POSTAWILI NACISK NA MERYTORYKĘ, A UCZESTNICY MOGLI WYBIERAĆ SPOŚRÓD RÓWNOLEGŁYCH PANELI TEMATYCZNYCH. // Meetings Week Poland 2019 Partner wydania: 54 WIADOMOŚCI Z BRANŻY
RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==