czynienia na co dzień. Należy sięgnąć dalej i wypróbować potencjał technologiczny, jakim dysponują profesjonaliści i prawdziwe technologiczne geeki. Do wyboru mamy: atrakcje wideo, aktywności sensorycznych najnowszej generacji, duże ekrany diodowe, mappingi, projekcje. Jak w praktyce wygląda zastosowanie tych narzędzi i w jaki sposób przekłada się to na zwiększenie ruchu na stoisku? Bardzo dobrym przykładem przestrzeni multimedialnej zaprojektowanej na światowym poziomie jest stoisko T-Mobile. Marka wykreowała przestrzeń, która odznaczała się od pozostałych stoisk, tworząc odrębne strefy angażujące zwiedzających. Przemyślana infrastruktura stoiska była przedłużeniem kampanii kierowanej do społeczeństwa cyfrowego, przy pomocy której T-Mobile zaprezentowało najnowsze produkty. Wykorzystując multimedialną animowaną aleję jako ekspozycję, marka umożliwiła zwiedzającym przemierzanie przez nowoczesną miejską scenerię, stając się częścią tej infrastruktury. Inwestowanie w nowoczesne technologie na stoisku jest oczywiście dużym wydatkiem. Odpowiednia integracja i koherencja z wizją projektową przełoży się na zwrot z inwestycji. Coraz bardziej popularne na stoiskach targowych są karty RFID. Mogą być wykorzystywane do prowadzenia wokół stoiska zwiedzających, którzy otrzymują kartę lub opaskę, którą rejestrują w systemie. Następnie poruszają się po stoisku i przy użyciu karty otrzymują interaktywne informacje o produkcie. Wystawca zabiera tym samym odwiedzających w cyfrową podróż i opowiada historię marki. Dodatkowo technologia ta umożliwia rejestrowanie czasu spędzonego przez każdego uczestnika i stopień zaangażowania – dostarcza to cennych informacji zwrotnych na temat tego, co najbardziej ich interesuje, dzięki czemu można wykorzystać to do zaplanowania dalszych działań sprzedażowych. Przy rozmowach o digitalizacji przestrzeni targowych należy wspomnieć o VR (virtual reality), które umożliwiają wystawcy nawiązanie kontaktu z potencjalnym klientem w kreatywny sposób. Coraz więcej marek decyduje się na zainwestowanie w technoIogię VR, ponieważ dają niezapomniane doznania, utrwalając się przy tym w świadomości odwiedzającego. Wysokiej jakości kioski multimedialne, stoły interaktywne i multimedialne czy VR – to elementy, którymi w tej chwili możemy zaangażować i spowodować, że zwiedzający spędzi na naszym stoisku dłuższy czas. Ten proces społeczny nosi nazwę „gamifikacji”. Zasada jest prosta – wywołać interakcję i wzbudzić pozytywne emocje związane z tą interakcją, co w dalszym procesie buduje relacje. Bardzo popularne są i będą ekrany diodowe, które możemy montować w niestandardowych rozmiarach. Warto przemyśleć stworzenia dedykowanego pod dane targi filmu brandingowego ukazującego esencję marki. Można też pójść o krok dalej i zaprojektować ogromny kręty „kanion” o długości 28 m, jak zrobiła marka LG na swoim stoisku. Proces wystawiania się na targach jest wynikiem przemyślanej strategii marketingowej. Zintegrowana komunikacja marketingowa pozwala osiągnąć korzyści płynące z wystawiania się na targach do budowania wartości marki produktów i usług. Warto śledzić bieżące trendy i czerpać z nich inspirację do działań – połączenie ich ze sobą pozwoli stworzyć stoisko, które będzie silnym narzędziem wspierającym rozwój marki. Firma, która projektuje i realizuje stoisko, powinna rekomendować rozwiązania architektoniczne i technologiczne, które pomogą uzyskać spójność projektową. Stawiajmy zatem na przeżycia, emocje i doświadczania – to właśnie one są odpowiedzialne za budowanie więzi i zaufania pomiędzy marką a potencjalnym klientem. JULIA KRÓLAK // Odpowiedzialna za działania marketingowe w Smart Design Expo. Absolwentka Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza. Baczna obserwatorka trendów w marketingu wystawienniczym – śledzi, „co w trawie piszczy” i skutecznie realizuje strategię marketingową firmy. Lubi wdrażać niesztampowe pomysły, które przyczyniają się do wzrostu świadomości marki. Biznesowe podejście do marketingu B2B pozwala jej wspierać polskich wystawców na największych imprezach targowych. NAPISZ DO AUTORKI: julia@smartdesign-expo.com Przy rozmowach o digitalizacji przestrzeni targowych należy wspomnieć o VR (virtual reality), które umożliwiają wystawcy nawiązanie kontaktu z potencjalnym klientem w kreatywny sposób. Coraz więcej marek decyduje się na zainwestowanie w technoIogię VR, ponieważ dają niezapomniane doznania, utrwalając się przy tym w świadomości odwiedzającego. Partner wydania: 43

RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==