GŁÓWNE OBSZARY ROZWOJU Ewolucja targów przebiega na płaszczyźnie odpowiedniego rozumienia ich istoty samej w sobie. W świecie, który stawia na dynamikę, elastyczność i jakość komunikacji niemalże w każdej dziedzinie, należy być świadomym, że bycie wystawcą staje się wyzwaniem. Zdecydowanie żyjemy w społeczeństwie nastawionym na jakościową i bogatą merytorycznie wiedzę. Mnogość rozwiązań sprzedażowych, łączenie świata offline oraz online wymagają odpowiednich narzędzi i umiejętności odpowiadania na potrzeby zwiedzających. Niegdyś targi utożsamiane były z zawarciem umowy czy przeprowadzeniem transakcji – oczywiste jest, że celowość targów uległa przewartościowaniu. Warto zatem porównać powody, dla których targi cieszą się zainteresowaniem z obu stron: wystawcy i zwiedzającego. Wyniki badania przeprowadzonego przez CENTREX32 wśród zwiedzających targi na rynku B2B w Europie Środkowo-Wschodniej pokazały, że blisko 70% respondentów jako główny cel wizyty na targach podaje chęć zapoznania się z innowacjami, nowymi produktami i pomysłami. Na drugi plan wysuwa się chęć uzyskania aktualnej informacji dla podjęcia decyzji (64% wskazań). Wynika ona z tego, że bycie wystawcą zobowiązuje do śledzenia najnowszych trendów w marketingu wystawienniczym, aby używać ich na własnym stoisku. Zwiększa to szansę na przyciągnięcie uwagi i zbudowanie sieci kontaktów (networking). Jeśli wskazać główne obszary, którym firma uczestnicząca w targach powinna się przyjrzeć przed opracowaniem strategii wystawiania, to będą to: nowoczesna architektura, szeroko pojmowana digitalizacja i doświadczanie marki oraz kreatywność rozwiązań marketingowych. ARCHITEKTURA PRZYCIĄGA ODWIEDZAJĄCYCH Pierwsze wrażenie decyduje o liczbie osób odwiedzających stoisko. To stwierdzenie możemy przyjąć za kluczowe przy okazji projektowania stosika. Według statystyk z książki Marketing Targowy. Vademecum wystawcy ponad 70% zatrzymań przy stoisku zawdzięczamy przyciągającemu wzrok nowoczesnemu designowi. Przeanalizowanie i wyznaczanie trendów nie jest łatwym zadaniem ze względu na różnorodność potrzeb poszczególnych branż. Firmy targowe, które chcą zapewniać najwyższej jakości usługi, regularnie uczestniczą w największych imprezach targowych, aby być na bieżąco z trendami i móc dzielić się doświadczeniami i obserwacjami dotyczącymi architektury, designu oraz kreatywnych rozwiązań marketingowych. Jakie trendy architektoniczne dominowały w zeszłym roku i będą kontynuowane w roku 2019? Tak jak niegdyś dziedzińce występowały w architekturze sakralnej i świeckiej, tak i obecnie ta forma znalazła zastosowanie w zabudowie ekspozycyjnej na targach. Jest to otwarta, niezadaszona przestrzeń znajdująca się wewnątrz otaczającego kompleksu ścian. Taka architektura zaprasza gości do środka, pozwala na „odcięcie” się od chaosu, jaki panuje na targach. Odwiedzający znajdują się wyłącznie w strefie wystawcy i mogą lepiej skupić się na produktach i indywidualnym stylu marki. Jest to również idealna przestrzeń dla strefy barowej, w której znajdują się liczne stoliki i miejsca do siedzenia. Targi Salone del Mobile 2018, trend: dziedziniec Elewacja w zabudowie targowej stanowi bardzo ważny element projektu. Analizując trendy panujące na największych targach wnętrzarskich w Mediolanie, widać, że dominowały tam formy nawiązujące do klasycznych butików. Duże przeszklenia, stylizowane okiennice w kształcie łuku i oświetlenie mocowane na elewacji to kwintesencja stylu. Targi Salone del Mobile 2018, trend: łuki Drugim równoległym trendem są nowoczesne i minimalistyczne bryły – architektoniczne kształty przypominające budynki. Takie rozwiązania sprawdzają się lepiej przy dużych powierzchniach. Elewacja stoiska jest tym, co jako pierwsze przyciąga wzrok, dlatego warto zadbać, aby była ciekawa i pomysłowa. Targi Salone del Mobile 2018, trend: oświetlenie w elewacji Partner wydania: 41
RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==