TRENDY I WYZWANIA W WYSTAWIENNICTWIE TARGOWYM – PODSUMOWANIE I PROGNOZY NA ROK 2019 Cyfryzacja wpisała się w kanon rozwoju kultury XXI w., nie wyłączając z tych zmian sposobu uczestnictwa firmy na targach. W jaki sposób marketerzy mogą optymalnie gospodarować narzędziami cyfryzacji i włączać je do strategii marketingowej podczas wystawiania się na targach? Wiadomo bowiem, że oprócz szeroko rozumianej digitalizacji niezbędnym elementem do osiągnięcia sukcesu jest czynnik ludzki. Media służą do przyciągnięcia uwagi i zrobienia dobrego pierwszego wrażenia – połączenie tego z przykuwającym wzrok designem jest gwarancją zyskania 80% pozytywnego pierwszego odbioru marki. Każdy, kto zdaje sobie sprawę z procesowego podejścia do marketingu wystawienniczego, może ochoczo wyciągnąć rękę po pozostałe 20% niezbędne do osiągnięcia sukcesu. KNOW-HOW WYSTAWCY Kluczowe z punktu widzenia wystawcy są rentowność i wymierne korzyści przygotowania stoiska targowego. Zanim jednak zostanie podjęta decyzja, czy warto korzystać z targów jako narzędzia sprzedażowego oraz jakie rynki są kluczowe pod kątem biznesowym, należy przeanalizować najważniejsze punkty tego, co nam oferują. Według raportu Polskiej Izby Przemysłu Targowego podsumowującego kondycję targów w 2017 r.: „Targi w Polsce pozostają w centrum zainteresowań krajowej i międzynarodowej klienteli targowej”. Odpowiadając na wyzwania nie tylko przemysłu targowego, ale również światowej gospodarki, polskie firmy coraz częściej decydują się na zaprezentowanie na arenie międzynarodowej. Należy pamiętać, że takie decyzje muszą być bardzo dobrze przemyślane, aby uniknąć tzw. spalania budżetu marketingowego. Linie sporu na temat dysponowania budżetem marketingowym są znane marketerom, dlatego za każdym razem w procesie tworzenia strategii marketingowej należy znaleźć uzasadnienie dla inwestycji w targi. TARGI SZYTE NA MIARĘ MARKI Wybór imprezy targowej, odpowiadającej na cele sprzedażowe, marketingowe i brandingowe marki, jest pierwszym krokiem, jaki należy podjąć. Warto przenalizować, na jakich targach wystawia się bezpośrednia konkurencja oraz jakie działania podejmowała w zeszłych latach. Przeanalizujmy także dane udostępniane przez ośrodki targowe, dotyczące profili osób odwiedzających konkretne targi. Czy są tam nasi potencjalni klienci? Wybierając imprezę targową, która istnieje na rynku od wielu lat i jest rozpoznawalna w naszej branży, należy pamiętać, aby odpowiednio wcześnie ubiegać się o zarezerwowanie przestrzeni na hali targowej. Strategiczne miejsca, które przyciągają największą liczbę zwiedzających i wystawców, są bardzo trudne do wykupienia. Duże i znane na rynku firmy, które wystawiały się już ze swoim stoiskiem targowym, najczęściej wykupują przestrzeń na kolejną edycję od razu po zakończeniu poprzedniej imprezy targowej. Warto w miarę możliwości logistycznych udać się osobiście na rozmowę z organizatorem i przedyskutować możliwości. Wielu wystawców w dalszym ciągu nie traktuje targów jak procesu, do którego trzeba się przygotować odpowiednio wcześniej. Określenie celów, takich jak strategia marketingowa, branding, budżet, architektura, produkty oraz dobór personelu, jest ważnym aspektem uczestnictwa firmy na targach. Z artykułu dowiesz się: Jak efektywnie przygotować się do targów. Jakie są aktualne światowe trendy w wystawiennictwie i marketingu targowym. W jaki sposób wykorzystać trendy i stworzyć przykuwające wzrok stoisko targowe. Dlaczego targi są dobrym narzędziem do rozwoju strategii sprzedaży. Tekst: Julia Królak Partner wydania: 40 TECHNOLOGIE I INNOWACJE

RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==