SZYBKO I DO CELU? STWÓRZ ZACHWYCAJĄCY EVENT MOTORYZACYJNY Eventy motoryzacyjne powinny iść w parze z komunikacją marki, a także zaskoczyć i zachwycić potencjalnych klientów. Za takimi wydarzeniami stoi mnóstwo ludzi i miesiące przygotowań, które są nie lada wyzwaniem dla agencji eventowych. Launche, targi, otwarcia salonów... Co zrobić, żeby emocje z wydarzenia pozostały w pasjonatach czterech kółek na dłużej? OD CZEGO ZACZĄĆ? Oczywiste jest, że każde wydarzenie motoryzacyjne ma za zadanie pokazać auto z jak najlepszej strony oraz zaprezentować detale i systemy, które wyróżniają je na tle konkurencji. Mniej oczywisty jest jednak sposób, w jaki należy to zrobić. Pasjonaci motoryzacyjni oraz w szczególności dziennikarze branżowi odwiedzają rocznie dziesiątki takich eventów. Powielając pomysły i schematy, łatwo ich znudzić, a co za tym idzie – stracić potencjalnych klientów. Tutaj z pomocą przychodzi research. Odpowiednio wykonany będzie bazą do budowania całej koncepcji kreatywnej, która ma zaskoczyć i przyciągnąć uwagę uczestników wydarzenia. W tym przypadku należy skupić się zarówno na identyfikacji marki i jej poprzednich działaniach, jak i poczynaniach całej konkurencji. Każda z marek chce być inicjatorem ciekawych rozwiązań, zaskakiwać swoich odbiorców, a weryfikacja tego, co zrobi wrażenie, należy do agencji. LAUNCH – PO PIERWSZE OPOWIEDZ HISTORIĘ Każda marka, wprowadzając nowy model auta, chce w oryginalny sposób zaprezentować i utrwalić jego możliwości w świadomości konsumentów. W tym celu organizuje się premiery samochodów. Wymagają one jednak odpowiednio przemyślanej strategii i logistyki. W pierwszej kolejności należy zadać sobie pytanie, co chcemy osiągnąć poprzez tego typu wydarzenie: zwiększyć świadomość marki, sprzedaż czy może tylko ilość leadów? Dopiero wtedy jesteśmy w stanie określić grupę docelową i działania, jakie należy podjąć. Niezależnie jednak od odbiorców czynnikiem wyróżniającym markę jest zawsze jej identyfikacja, a co za tym idzie – historia, którą chce przekazać. Przeniesienie jej na event wraz z umiejętnym i stopniowym budowaniem napięcia daje pewność, że zarówno opowieść, jak i emocje zostaną z odbiorcami jeszcze na długo po wyjściu z eventu. Udało nam się osiągnąć ten cel przy okazji premiery modelu Q50 dla marki Infiniti. Storytelling wydarzenia oparliśmy na spocie, który wówczas miał reklamować nowe auto i właśnie tę historię przenieśliśmy do realnego życia – prosto na event. Spot opowiadał Z artykułu dowiesz się: Jak wykonać odpowiedni research. W jaki sposób opowiedzieć historię marki. Czym wyróżnia się atrakcyjna strefa podczas targów motoryzacyjnych. Jak zorganizować 30-dniowy event motoryzacyjny. Tekst: Michał Lizner Partner wydania: 28 KNOW-HOW ORGANIZATORA
RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==