o nieprzychylne opinie w tweetach na scenie – na tweet wallu pojawią się tylko te posty, które zaakceptujesz. Programy do obsługi tzw. social walli mają także wiele dodatkowych funkcji, w tym stworzenie chmury z najpopularniejszymi tagami używanymi w Twojej komunikacji na Twitterze, czy duże możliwości personalizacji (dostosowanie kolorystyki, użycie logotypu, animacji, wyróżnienie najważniejszych tweetów). Dodatkowo ciekawą opcją jest element grywalizacji – niektóre systemy pozwalają na wyłonienie trzech najbardziej aktywnych użytkowników, którzy tweetowali o Twoim wydarzeniu. 3. WCHODŹ W INTERAKCJE Jedną z najbardziej charakterystycznych funkcji na Twitterze jest możliwość szybkiego udostępnienia treści. Retweetuj posty uczestników, które jednocześnie pomogą Ci w prowadzeniu relacji (może uczestnicy wybiorą inne cytaty niż Ty lub podzielą się własną opinią na poruszane tematy), w zwiększeniu zasięgu oraz promowaniu Twojego eventu jako wartego odwiedzenia. Możesz wyszukać takie treści poprzez śledzenie Twojego hashtagu oraz nazwy wydarzenia – nie polegaj jedynie na oznaczeniach profilu Twojego eventu. Staraj się również komentować tweety uczestników oraz odpowiadać na pytania. Moderacja profilu w trakcie wydarzenia powinna być na najwyższym poziomie. DOCEŃ UCZESTNIKÓW Podziękuj za udział w wydarzeniu oraz dyskusji na Twitterze. Na zakończenie eventu podsumuj liczbowo zebrane reakcje oraz impresje. Dzięki zewnętrznym narzędziom analitycznym (np. SentiOne) możesz także oszacować łączny zasięg Twoich treści i hashtagu w internecie. Dobrym pomysłem będzie przygotowanie grafiki z najbardziej interesującymi liczbami dotyczącymi zarówno wydarzenia generalnie, jak i efektu osiągniętego w mediach społecznościowych. PRÓBA GENERALNA Podobnie jak w przypadku innych technicznych aspektów dotyczących organizacji wydarzeń, takich jak próba dźwięku czy świateł, konieczne jest także przetestowanie wszystkiego, od czego zależy relacja na Twitterze podczas eventu. Wśród takich elementów mogą znaleźć się połączenie internetowe, system do tweet walla, programy do planowania postów, z których korzystasz, czy sprawdzenie dostępu do dokumentów online, których będzie używał Twój zespół. ODKRYJ PEŁEN POTENCJAŁ TWITTERA Promocja eventu nie kończy się wraz z ostatnim punktem programu, ale trwa także po wydarzeniu. Na Twitterze jeszcze kilka dni lub nawet tygodni po evencie będziesz mógł obserwować jego echo. W dalszym ciągu moderuj profil, retweetuj posty dotyczące wydarzenia, w tym wszelkie medialne relacje. Skorzystaj z wartości, jaką stanowiły prezentacje prelegentów, i promuj ich przekaz. Możesz także pokusić się o przygotowanie contentu premium (np. wideo- relacji z kilku prezentacji) i wykorzystanie ich do zwiększenia zasięgu po konferencji czy warsztatach. Dzięki specjalnym narzędziom, takim jak PayByShare, możesz dać użytkownikom Twittera dostęp do wyjątkowo wartościowych treści w zamian za retweety wybranego posta. Innym pomysłem na wykorzystanie potencjału jednej edycji wydarzenia do promocji następnej jest używanie linków z pikselami (kodami umożliwiającymi śledzenie użytkowników – możesz je dodać np. przez RocketLink). Dzięki temu będziesz mógł kierować swoje reklamy w mediach społecznościowych i Google Ads do osób, które kliknęły w Twoje linki, czyli prawdopodobnie są zainteresowane tematyką Twoich wydarzeń. Twitter daje ogromne możliwości, jeśli chodzi o promocję wydarzenia, z dużym naciskiem na komunikację w czasie rzeczywistym. Choć taka forma relacji może wydawać się nie lada wyzwaniem, to odpowiednie przygotowanie techniczne i przeszkolenie zespołu może być przepisem na sukces. Powodzenia w zdobywaniu tysięcy twitterowych impresji podczas Twoich eventów! NINA KOZŁOWSKA // content marketing specialist w Brainy Bees Odpowiada za komunikację, content i dystrybucję na rynku polskim i rynkach zagranicznych, a także opracowuje socialowe taktyki. Doświadczenie zdobywała w krakowskich agencjach marketingowych. NAPISZ DO AUTORKI: nina@brainybees.pl Źródło: http://bit.ly/CYBERSECanimacja Partner wydania: 25
RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==