1. PROMUJ OFICJALNY HASHTAG EVENTU Czasami oficjalny hashtag wydarzenia może być skomplikowany, bo zawiera skrót nazwy, a nieraz nawet rok danej edycji. Wówczas użytkownikom Twittera może być ciężko zapamiętać daną kombinację. Postaraj się jak najbardziej ułatwić im to zadanie, a z chęcią zastosują Twój hashtag w swoich postach i zwiększą jego popularność. Świetnym pomysłem jest wykorzystanie hashtagu na scenie! Możesz to zrobić poprzez wkomponowanie go w wyświetlane materiały na ekranach, ale także w postaci fizycznego napisu ustawionego na scenie. Dodatkowo możesz zadbać o obecność hashtagu w innych miejscach przestrzeni konferencyjnej, np. na ściankach. Jeżeli hashtag będzie widoczny, możesz liczyć na większe zasięgi, a nawet sprawić, że będzie to najbardziej popularny hashtag na polskim Twitterze tego dnia. Z pomocą w promocji oficjalnego hashtagu przychodzą także inne materiały, na których można umieścić własny projekt, takie jak identyfikatory, broszury konferencyjne, torby materiałowe, kubki, naklejki czy pendrive’y. Dzięki rozwojowi nowych technologii oraz transformacji cyfrowej również w branży poligraficznej do dyspozycji organizatorów jest wiele rozwiązań klasy web2print (np. Antigro Photo Designer). Zamawiając materiały ze spersonalizowanymi nadrukami, warto współpracować z firmami, które oferują właśnie taki system, pozwalający na przygotowywanie projektów online samodzielnie. W ten sposób możesz zaoszczędzić dużo czasu na uzgadnianiu szczegółów i wprowadzaniu poprawek, a także wykorzystać stworzone przez profesjonalistę szablony. W intuicyjnym programie szybko zaprojektujesz wymarzone materiały promocyjne na Twój event. Trendem, jaki można obecnie zauważyć na wydarzeniach wszelkiego typu, są fotoramki. Można przygotować ściankę z logotypem eventu oraz ramkę imitującą post na Instagramie, Twitterze lub jeszcze inną zawierającą nazwę oraz (koniecznie!) hashtag. To kolejny ciekawy pomysł, aby zachęcić uczestników wydarzenia do publikowania postów obrandowanych identyfikacją wizualną wydarzenia. 2. WPROWADŹ ONLINE DO ŚWIATA OFFLINE Genialnym pomysłem jest tzw. tweet wall, który możesz umieścić na scenie lub w innym miejscu w przestrzeni konferencyjnej. Jest to ekran, na którym wyświetlają się tweety dostarczane przez wybrany program (np. TweetWall Pro). W panelu moderatora możesz ustawić kryteria wyszukiwania tweetów, tak aby zawierały nie tylko Twój handle i oficjalny hashtag, ale także nazwę eventu czy inne frazy kluczowe. Będzie to dodatkowa motywacja dla uczestników do tweetowania z użyciem odpowiednich hashtagów i oznaczeń, ponieważ ich posty będą widoczne w tak ważnym miejscu. Nie musisz się obawiać na zdjęciu w tle, w bio i w przypiętym poście na Twitterze; na profilach w innych mediach społecznościowych (w postach oraz cover photo); na scenie (fizycznie/ na ekranach/ na tweet wallu); w broszurze informacyjnej; na ściance i/lub ramce do zdjęć; na identyfikatorach uczestników; na naklejkach, kubkach jednorazowych; na koszulkach obsługi; na roll-upach i banerach. Gdzie umieścić oficjalny hashtag wydarzenia: Przykład fotoramki Źródło: http://bit.ly/TweetWallPro Partner wydania: 24 MARKETING I PROMOCJA
RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==