z którymi są związani. Dzięki oznaczaniu odpowiednich osób i podmiotów możesz zyskać więcej retweetów, a co za tym idzie – większy zasięg na Twitterze. W takiej tabelce umieść imię i nazwisko prelegenta, jego funkcję, handle oraz analogiczne dane instytucji, z którą jest związany. Podczas wydarzenia szybko odnajdziesz potrzebne informacje. Co ważne, jeżeli handle nie wskazuje jednoznacznie na imię i nazwisko lub nazwę instytucji, użyj go dodatkowo (oznaczając na grafice, aby zaoszczędzić znaki w treści). Możesz również do takiej bazy dodać twitterowych influencerów, czyli osoby lub media obserwowane przez znaczącą liczbę osób, potencjalnie zainteresowanych tematyką Twojego wydarzenia. Warto także pamiętać o partnerach medialnych, sponsorach oraz patronach honorowych i wspomnieć o nich w postach z eventu (może to także być część oferowanego pakietu partnerskiego – w takiej sytuacji dopilnuj wszystkich ustaleń). Kolejną bazą, którą należy przygotować wcześniej, jest arkusz z hashtagami. Tutaj warto podzielić tabelę według agendy. W ten sposób będziesz miał chronologiczną podpowiedź dotyczącą tego, jakich hashtagów użyć. Nie zapominaj przy tym o wykorzystaniu własnych hashtagów! Twoje wydarzenie powinno mieć unikatowy hashtag, ale możesz dodatkowo stworzyć serię hashtagów zawierających inne charakterystyczne elementy, np. jeżeli poszczególne sesje czy warsztaty mają nazwy własne. Czasem nie można przewidzieć tego, o czym konkretnie będą mówili prelegenci. Dlatego warto pamiętać o modyfikacji hashtagów i używaniu także innych na podstawie terminów, które pojawiły się podczas wystąpienia. Dobry research pozwoli jednak na zidentyfikowanie najważniejszych trendów, jeśli chodzi o hashtagi, co może bezpośrednio przełożyć się na dotarcie do większej liczby użytkowników zainteresowanych daną tematyką. PRZYGOTUJ SZABLONY POSTÓW I GRAFIK Już przed wydarzeniem przemyśl, w jakiej formie będziesz się komunikować ze swoimi followersami i przygotuj szablony takich postów, które później uzupełnisz np. o cytaty z wypowiedzi prelegentów oraz zdjęcia z wydarzenia. Możesz również mieć w zanadrzu grafiki gotowe do umieszczenia fragmentów wypowiedzi danego speakera (w takim wypadku w treści oznacz daną osobę i również umieść odpowiednie hashtagi). Tweet zamieszczony na profilu GLOBSEC Przykładowa konstrukcja tweeta: @prelegent @instytucja podczas #nazwaeventu2019: Przykładowy cytat danego prelegenta. #hashtag1 #hashtag2 #hashtag3 Zgodnie z agendą wydarzenia możesz już kilka dni przed eventem zaplanować posty. Pamiętaj jednak, że nie zawsze wszystko idzie według planu. Dlatego koniecznie czuwaj nad zaplanowanymi wcześniej postami, tak aby pojawiły się o odpowiedniej godzinie oraz zawierały prawdziwe informacje (czasami następują roszady wśród prelegentów lub występujący zmienia tytuł prezentacji tuż przed wydarzeniem). Zdjęcie profilowe: 400 × 400 pikseli Zdjęcie w tle: 1500 × 500 pikseli Grafiki do postów: 1024 × 512 pikseli (nie większe niż 5 MB) Wymiary grafik na Twitterze Zaplanuj logistycznie, jak będziesz zdobywać cytaty oraz zdjęcia do publikacji real-time. Dobrym rozwiązaniem jest delegowanie tych zadań do odpowiednich osób. Jeżeli wydarzenie korzysta z usług profesjonalnego fotografa, możesz umówić się z nim na przesłanie po jednym zdjęciu każdego prelegenta tuż po rozpoczęciu sesji. Jeśli chodzi o cytaty, bardzo pomocne jest wykorzystanie dokumentów online, w których można dokonywać transkrypcji tego, co dzieje się na scenie, lub od razu wybierać i zapisywać jedynie kluczowe sentencje. W ten sposób osoba zajmująca się publikacją postów ma natychmiastowy dostęp do potrzebnych materiałów. Web Summit pokusił się nawet o wykorzystanie gifów w swojej relacji: http://bit.ly/WebSummitGif W prowadzeniu relacji z wydarzenia przedstaw także inne jego aspekty – nie tylko to, co dzieje się w salach warsztatowych czy audytoryjnych. Pokaż przestrzeń z wystawcami, możliwości networkingowe i dodatkowe atrakcje. Jeśli prowadzisz także transmisję na żywo przez Periscope czy Facebook, co jakiś czas przypomnij o tym swoim followersom. I odwrotnie, wykorzystaj live’y do promocji profilu na Twitterze poprzez umieszczenie belki z handlem i hashtagiem eventu. ZAPROŚ UŻYTKOWNIKÓW TWITTERA ZA KULISY Choć materiały backstage’owe są domeną Instagrama, równie dobrze sprawdzą się na Twitterze. Nie ukrywaj procesu twórczego, który stoi za efektem końcowym Twojego wydarzenia. Pozwól uczestnikom śledzić przygotowania i tym samym zwiększaj ich emocjonalne zaangażowanie w event. Warto pokazywać postępujące prace nad przygotowaniem materiałów promocyjnych czy też budowanie sceny. Daj znać uczestnikom, że czekasz na ich przybycie z niecierpliwością i w pełnej gotowości! WYKORZYSTAJ USER GENERATED CONTENT Podczas wydarzeń najważniejsi są jego uczestnicy. Wykorzystaj ich potencjał do promocji swojego eventu. Mogą Ci w tym pomóc działania opisane poniżej. Partner wydania: 23

RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==