RELACJA Z WYDARZENIA NA TWITTERZE – PRZEWODNIK DLA POCZĄTKUJĄCYCH Choć Twitter to medium specyficzne, charakteryzujące się zwięzłym i natychmiastowym przekazem, to może świetnie sprawdzić się w przypadku relacji z wydarzenia. W 280 znakach, które stanowią maksymalną długość postów na Twitterze, można zawrzeć tylko kluczowe informacje – i za to właśnie użytkownicy tej platformy ją pokochali. Liczba polskich Twitterowiczów wciąż rośnie i choć jest ich znacznie mniej niż osób korzystających z Facebooka, to w przypadku wydarzeń branżowych mogą to być dużo bardziej zaangażowane społeczności. Podczas gdy z Facebooka korzysta się głównie w celach personalnych, z Instagrama po to, by podziwiać piękne obrazki, to Twitter służy do zdobywania informacji w czasie rzeczywistym. Według badań Gemius/PBI Twittera w Polsce w lutym 2018 r. odwiedziło 4,61 mln realnych użytkowników, czyli aż 16,51% wszystkich polskich internautów. Organizacja i promocja wydarzenia to długotrwały proces, w którym ważne są przygotowania przed eventem. Kumulacja działań następuje jednak już w trakcie samego wydarzenia. Poniżej podpowiemy, jak wycisnąć jak najwięcej z komunikacji za pośrednictwem Twittera. JAK UZBROIĆ SIĘ PRZED WALKĄ O TWITTEROWE IMPRESJE? Kluczowym aspektem działań w mediach społecznościowych podczas wydarzenia jest tak naprawdę odpowiednie przygotowanie. W trakcie eventu nie będziesz mieć czasu na niektóre czynności, dlatego warto zadbać o wszelkie możliwe kwestie z wyprzedzeniem. Impresje na Twitterze oznaczają liczbę użytkowników, do których dotarły dane posty. Te tweety pojawiły się zatem w news feedach danych osób i potencjalnie mogły zostać przez te osoby przeczytane. Przede wszystkim musisz ocenić możliwości zaangażowania Twojego zespołu w działania na Twitterze. Na tej podstawie ocenisz, z jaką częstotliwością jesteś w stanie publikować posty, i przygotujesz plan komunikacji (z uwzględnieniem innych kanałów). PRZYGOTUJ ŚCIĄGĘ @ I # Stwórz bazę z oznaczeniami kont (@ – handle), zarówno jeśli chodzi o konta prelegentów, jak i organizacji, Z artykułu dowiesz się: Jak przygotować się do postowania na Twitterze podczas eventu. Co, kiedy i jak komunikować. Jak zachęcić uczestników do współpromowania eventu. Tekst: Nina Kozłowska Partner wydania: 22 MARKETING I PROMOCJA

RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==