KOMPEDIUM ORGANIZACJI WYDARZEŃ SPORTOWYCH – EVENT NIEJEDNO MA IMIĘ W ostatnich latach możemy zaobserwować zmianę podejścia Polaków do sportu, a co za tym idzie – rosnące zainteresowanie sportem jako formą aktywnego spędzania czasu. Wraz z modą na zdrowy styl życia rozwinął się również sektor organizacji wydarzeń sportowych. Moda na słowo „event” dotarła także do branży sportowej, jednak specyfika wydarzeń sportowych rządzi się zupełnie innymi prawami niż eventy kulturalne, koncerty czy festiwale. Można uznać, że powstanie zagadnienia „event sportowy” jest wynikiem wejścia kultury w świat sportu, połączenia biznesu ze sportem, rozwoju marketingu sportowego i potężnej siły reklamy. Sport przestał być jedynie aktywnością uprawianą poza pracą zarobkową, w ramach hobby, której celem było jedynie poprawienie formy. Stał się biznesem, w którym wspólnym celem sportowców, reklamodawców, inwestorów i organizatorów jest wywołanie pozytywnych emocji i satysfakcji wśród uczestników tych wydarzeń. CZYM JEST EVENT SPORTOWY? W pierwszej kolejności niezbędne są odpowiedzi na kluczowe pytania, które pozwolą sprecyzować, o jakim evencie sportowym mówimy. Najważniejsze z zagadnień, na które należy zwrócić uwagę, to: 1. Event może być przeprowadzony jako impreza masowa lub niemasowa – do eventów sportowych zaliczymy zarówno szkolne turnieje na orlikach, jak i mecz piłkarski na Stadionie Narodowym. 2. Event o charakterze amatorskim lub zawodowym – technologiczny poziom organizacji eventu jest uzależniony od skali wydarzenia. Dużo wyższe wymagania oraz standardy będą dotyczyć zawodów profesjonalnych niż amatorskich. 3. Impreza sportowa o zasięgu krajowym lub międzynarodowym – przy organizacji imprezy sportowej o zasięgu międzynarodowym zawsze narzucony jest określony schemat przygotowań przez instytucję zlecającą. 4. Impreza plenerowa lub w hali – event na terenie zamkniętym jest zdecydowanie łatwiejszy do zorganizowania niż impreza o charakterze trasy maratonu. Powyższe zagadnienia są punktem wyjścia przy organizacji eventu sportowego. Należy jednak pamiętać, że eventy sportowe są nieprzewidywalne, a głównymi bohaterami tych wydarzeń są sportowcy, którzy nigdy nie działają według schematu. Nie ma line-upów, z góry narzuconych scenariuszy przebiegu danej konkurencji sportowej, nie można przewidzieć wyników sportowych. Punktem wyjścia do naszych koncepcji i pomysłów przy tworzeniu eventu są potrzeby sportowców, a co za tym idzie – czysta rywalizacja. Event sportowy jest projektem określonym przez cele, w którym z wyprzedzeniem trzeba Tekst: Barbara Ponikowska Z artykułu dowiesz się: Jakiego rodzaju wydarzenia sportowe realizowane są w Polsce. Co tak naprawdę kryje się pod pojęciem organizacji eventu sportowego. Od czego zacząć budowanie koncepcji wydarzenia sportowego. Jak pozyskać sponsora eventu. W jaki sposób zadbać o frekwencję uczestników. Partner wydania: 8 OKIEM EKSPERTA
RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==