i techniczne, doradztwo specjalistów zajmujących się sprzedażą i IT, zaplecze cateringowe i zakwaterowanie dla gości, a także know-how z obszaru marketingu, umożliwiający odpowiednią promocję wydarzenia. Nie dziwi więc fakt, że dzisiaj 6 hal kompleksu Ptak Warsaw Expo gości co roku ponad 50 wydarzeń targowych o międzynarodowym charakterze, należących do czołówki tego typu imprez z Europie. Wśród nich warto wymienić choćby China Home Life, Warsaw Home czy targi Rema Days, które w PWE znalazły odpowiednią powierzchnię i zaplecze do dalszego rozwoju. Jednak imprezy zewnętrznych partnerów to tylko jeden z filarów biznesu holdingu Ptak. Początki działalności Warsaw Expo to przede wszystkim autorskie wydarzenia, które dzisiaj obiekt z powodzeniem łączy z organizacją zewnętrznych imprez. Co roku około 30 własnych wydarzeń wypełnia napięty program centrum. Część z nich, jak targi Comic Con, które otrzymały nagrodę MP Power Awards za najlepszy event 2017 roku, Go Active Show, World Travel Show czy Warsaw Moto Show, na stałe wpisały się w kalendarz najbardziej popularnych polskich wydarzeń targowych. Inne, jak zbliżające się największe w Europie targi Euro Dog Show organizowane wspólnie z Polskim Związkiem Kynologicznym, mają potencjał, aby stać się wydarzeniem globalnym. Kiedy spojrzy się te trzy lata wstecz i pomyśli o czynnikach wpływających na sukces firmy, to można odnieść wrażenie, że wizja właściciela holdingu Ptak od początku sięgała daleko poza lokalny rynek targowy. Teraz, kiedy PWE osiągnął pozycję lidera na rodzimym rynku, jedną z głównych ambicji zarządu centrum jest otwarcie Polski na współpracę z zagranicznymi kontrahentami i promocja kraju za granicą. Lokalizacja, infrastruktura i chłonny rynek sprawiają, że Polska jest atrakcyjną lokalizacją dla wielu międzynarodowych wydarzeń. A Ptak Warsaw Expo jest najlepszym ambasadorem polskiego potencjału targowego. Obiekt realizuje tą funkcję między innymi przez współpracę z międzynarodowymi organizacjami branżowymi – Stowarzyszeniem Niezależnych Organizatorów Imprez SISO, Międzynarodowym Stowarzyszeniem Wystaw i Imprez IAEE czy lokalnym Stowarzyszeniem Kongresy i Konferencje w Polsce. Od maja 2018 roku Ptak Warsaw Expo jest także członkiem Światowego Stowarzyszenia Przemysły Targowego UFI, w dorocznym raporcie z czerwca 2017 roku organizacja sklasyfikowała centrum konferencyjno-targowe na 1. miejscu w Polsce i 19. miejscu w Europie pod względem powierzchni wystawienniczej. Taka współpraca to szansa na rozwój dla obydwu stron oraz potwierdzenie wiarygodności i wysokiej jakości PWE. Ale zarząd Ptak Warsaw Expo najlepiej wie, że biznes nie lubi próżni i czekania, aż nawiązane kontakty przyniosą wymierne efekty. Przedstawiciele firmy cały czas eksplorują także nowe rynki, otwierające ciekawe perspektywy do organizacji imprez. Dzięki temu PWE jako jeden z niewielu polskich obiektów buduje swoje biznesowe plany w oparciu o międzynarodowe porozumienia o współpracy, podpisane z władzami, ministerstwami, izbami handlowymi i organizacjami targowymi takich krajów, jak Chorwacja, Meksyk czy Chiny. 49
RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==