DOROTA WOJTCZAK // Marketer z 15-letnim doświadczeniem, specjalizujący się w branży eventowej i mediowej. Obecnie jako Head of B2B zajmuje się obszarem eventów biznesowych w agencji EMLAB (Grupa S/F). Poprzednio pracowała m.in. w Grupie Onet-RASP oraz Infor Biznes. NAPISZ DO AUTORKI: d.wojtczak@emlab.pl WOJCIECH MAŁYSZ // Od lipca 2017 r. pełni funkcję dyrektora zarządzającego w agencji eventowej EMLAB (Grupa S/F). W ciągu 10 lat pracy w branży evenowej pracował z takimi klientami, jak Coca-Cola, Reebok, Adidas, Grupa Żywiec, PKN Orlen, Red Bull, Echo Investment, McKinsey & Company, Grupa OLX, Showmax, Goodyear. Wcześniej związany z agencją LIVE i Havas Sports & Entertainment. NAPISZ DO AUTORA: w.malysz@emlab.pl sieci i który będzie wzbudzał wysoką aktywność wśród jego uczestników oraz jak najszerszego grona odbiorców. Bazuje to na słusznym założeniu, że event stanowi świetną okazję to łączenia strategii offline i online. Będąc okazją do bezpośrednich interakcji, jest pretekstem do rozmów, wymiany poglądów i wrażeń. W tym momencie rolą producenta wydarzenia jest przygotowanie na tyle spójnej koncepcji, aby maksymalnie przenieść uczestnika w świat marki. Podczas premiery serialu „Rojst” uczestnicy stykali się z jego specyfiką już w pierwszych krokach w przestrzeni eventu. Każdy element scenografii wydarzenia zbliżał gości do fabuły – np. ciemny, bagnisty las, rodem z serialu, otaczający gości. Nawet catering – proponowane przekąski i sposób ich serwowania – przywodził na myśl lata 80., w których osadzona jest akcja serialu. Żaden z tych elementów osobno nie robiłby tak wielkiego wrażenia jak zespolenie ich w całość, która otacza i wciąga uczestników. Dopiero wtedy każdy szczegół staje się kontentem, gdy stanowi element spójnej i przemyślanej całości. Wtedy na pozór „zwykłe” menu staje się kontekstem do publikacji wrażeń w social mediach, które w efekcie przekładają się na prezentowaną markę. CECHY KONTENTU NA EVENTACH Kontent tworzony podczas eventów jest wyjątkowy. Dlaczego? Bo w porównaniu z innymi formami kontentu to, co serwujemy uczestnikom wydarzeń, jest ekskluzywne – przemyślane i wyprodukowane na okazję danego wydarzenia. Im bardziej będzie specjalnie, tym większe wrażenie zrobi na uczestnikach i tym mocniej odbije się w ich offline’owej i online’owej aktywności. Poza innymi cechami dobrego kontentu, jak autentyczność i aktualność, kontent eventowy jest także zróżnicowany mediowo. Może bazować na tekście, obrazie, dźwięku, wideo czy nawet smaku i zapachu. Kontent eventowy jest w dużej mierze współtworzony przez uczestników. W zależności od wygenerowanego zaangażowania goście mogą wyprodukować i wypromować mnóstwo własnych opinii i komentarzy na temat elementów, które ich zaskoczyły, wciągnęły czy ucieszyły. Niebagatelne znaczenie ma też zbudowanie płaszczyzny do związku emocjonalnego pomiędzy gościem wydarzenia a elementami eventu. Ten związek niewątpliwie interferuje na markę. Wynika on ze szczegółowej wiedzy o gościach eventu i nałożeniu na to cech marki. Jako przykład może posłużyć wyświetlanie na ścianach zdjęć Warszawy z lat 80. czy menu opatrzone kultowymi napisami „Społem”, „Bar mleczny” czy „Zachowaj czystość” podczas eventu dla „Rojsta”. Wielu gości pamięta te historyczne obrazki, co rodzi poczucie sentymentu i mnóstwo emocji. Event premierowy serialu „Rojst” dla Showmax oraz premierę polskiej wersji serwisu Tradus dla Grupy OLX przygotowała agencja EMLAB, należąca do Grupy S/F. Opinia o premierze serialu „Roist” jednej z uczestniczek wydarzenia (Źródło: Facebook – materiały prasowe) Partner wydania: 34 KNOW-HOW ORGANIZATORA

RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==