Już od lat, co najmniej od czasu zdefiniowania kontent marketingu, przywiązywano wielką wagę do kapitalizacji eventów jako potężnego źródła kontentu. Mnóstwo wysiłku wkłada się w przełożenie na social media treści, które są wytwarzane podczas wydarzeń i mają szczególne znaczenie dla uczestników. Na pewno jest to słuszna droga, ponieważ wywołuje realne zaangażowanie gości w tworzone przez nich treści. Czy da się więc pójść o krok dalej? EVENTY PREMIEROWE Eventy premierowe są szczególnym rodzajem eventów, podczas których zadaniem organizatorów jest zapoznanie konsumentów z nową marką i zbudowanie pozytywnego odbioru. W tym świetle kontent nabywa nowego znaczenia. Składają się na niego nie tylko zdjęcia czy wideo występujących osób, ale także każdy szczegół scenograficzny czy użyty rekwizyt. SPÓJNA KONCEPCJA EVENTU Każde wydarzenie premierowe można przygotować standardowo, dbając o właściwą ekspozycję i otoczkę dla prelegentów. Można jednak pójść o krok dalej i tak przemyśleć całą koncepcję wydarzenia, aby motyw przewodni był wyrażony w każdym, najdrobniejszym nawet szczególe. Za przykład niech posłuży niedawna premiera serialu „Rojst” – autorskiego sequela serwisu Showmax. Jak przy każdej premierze, i tym razem koniecznością były pewne standardowe elementy, jak prezentacja fragmentów produkcji, omówienie ich czy wywiady z producentami i głównymi bohaterami. Wyzwaniem, jakie postawili sobie organizatorzy, było jednak odejście od standardowego przebiegu premiery filmowej i maksymalne przeniesienie odbiorców w świat i klimat z prezentowanego serialu. OD OGÓŁU DO SZCZEGÓŁU Aby wybić się poza rutynę eventów premierowych, organizatorzy postawili sobie za cel zbudowanie takiego klimatu, aby uczestnicy eventu mogli poczuć się wciągnięci w atmosferę serialu, poczuć go każdym zmysłem. Z tej perspektywy kontent podczas eventu nabiera nowego znaczenia. Stanowi go każdy fragment scenografii, każdy rekwizyt, nawet każdy element menu. W dzisiejszych czasach jesteśmy tak przesyceni różnorodnością docierających do nas bodźców, że jedynie całościowa koncepcja, przejawiająca się w najdrobniejszych nawet elementach, jest w stanie zatrzymać kogoś na dłużej, odcisnąć się w świadomości uczestników. TEMAT PRZEWODNI Kluczem jest podporządkowanie różnych fragmentów eventu głównej tematyce. Premiera polskiej wersji serwisu tradingowego (sprzedaż maszyn i sprzętu ciężkiego Tradus), która odbyła się w marcu br., również stanowi przykład całościowego myślenia o koncepcji sztuki eventowej. Strefa wystawowa z samochodów ciężarowych na wejście, menu podawane w łyżce koparki czy ekran na ciężarówce to tylko kilka przykładów przełożenia tematu przewodniego na różne strefy eventu premierowego. Warto wysilić się ponad standardowe myślenie i postarać się odzwierciedlić główny temat we wszystkich elementach eventu, aby zbudować poczucie spójności i efekt „wow” wśród odbiorców. TRANSFORMACJA Z OFFLINE DO ONLINE Do niedawna wielką aspiracją marketerów było takie przygotowanie eventu, aby był „socialogenny”, czyli pozwolił wyprodukować maksymalną ilość kontentu, który można wstawić do KONTENT NA EVENTACH PREMIEROWYCH – TŁO WYDARZEŃ CZY FAKTOR ODDZIAŁYWANIA NA UCZESTNIKÓW? Z artykułu dowiesz się: Dlaczego event może stanowić szczególne źródło kontentu, w który warto inwestować. Co to oznacza, że event powinien być „socjalogenny”. Które czynniki decydują o spójnej transformacji wydarzenia z offline do online. Jak przebiegała premiera serialu „Rojst” i dzięki jakim elementom przeniosła uczestników w świat swojej marki. Tekst: Dorota Wojtczak, Wojciech Małysz Partner wydania: 32 KNOW-HOW ORGANIZATORA
RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==