PIOTR BOMBOL // strategy director & partner w Gameset Z wykształcenia ekonomista, zdobywca nagrody Prezesa NBP za najlepszą pracę magisterską. Pasjonat gier komputerowych i esportu. Najpierw w DDB&tribal odpowiadał za strategię interaktywną oraz prowadził dział social media. Następnie w Deloitte Digital tworzył usługi na pograniczu reklamy i consultingu. Obecnie ma własną agencję marketingu gamingowego Gameset, która zajmuje się łączeniem marek ze społecznościami graczy. Pracuje m.in. z Cinema City, Pyszne, ASUS oraz Plush, a największy prowadzony projekt to obsługa reklamowa gry Fortnite na 17 rynkach Europy Środkowo-Wschodniej. Występował m.in. na Forum IAB, Kongresie Badaczy Rynku i Opinii, CyberRE oraz Game Industry Conference. Juror Polish Esport Awards oraz MIXX Awards. NAPISZ DO AUTORA: piotr.bombol@gameset.co w gestii organizatora) lub na „gratisy”. Te ostatnie w wersji ekstremalnej znalazły się na wspomnianym PGA – producent chipsów ze swojego stoiska rzucał produktami w uczestników. Efekt był taki, że rozemocjonowany tłum rozbił szklaną gablotę z chipsami i zabrał resztę paczek sam. Natomiast pozytywna i ciekawa sytuacja wydarzyła się na targach Gamescom w Kolonii (380 tys. frekwencji, największe targi gier w Europie) – firma Epic Games, wydawca topowej gry Fortnite, na swoim stoisku zapewniła tylko atrakcje fizyczne (m.in. tory przeszkód, zjeżdżanie na linie), bez komputerów do grania. W efekcie jej stoisko zostało uznane za najlepsze na całych targach. Inny ciekawy przykład z Polski to stoisko ASUS na Pyrkonie, gdzie zbudowano narrację na motywach antycznej Grecji i w ten sposób zdobyto status niepowtarzalności na największych w Polsce targach fantastyki. JAK DZIAŁAĆ ONLINE Niezależnie od inwestycji w stoisko obecność na evencie można zamienić w nieproporcjonalnie większy sukces w przestrzeni cyfrowej. Posiadając nawet najmniejsze, symboliczne stoisko w rogu hali, można zbudować wspaniałą narrację, że dana marka inwestuje w świat grupy docelowej i chce być w nim obecna. Można to wesprzeć dedykowanym konkursem dla fanów, specjalną ofertą z okazji eventu czy kampanią PR. Oczywiście takie same narzędzia można wykorzystać także wtedy, gdy inwestycja w stoisko jest znacząca. Warto myśleć przede wszystkimi czterema kategoriami, by wspierać działania digital (patrz: ramka po prawej). Najlepsza kampania będzie obejmowała te cztery punkty połączone z ciekawą ofertą na samym evencie. Oczywiście dla zapewnienia synergii trzeba zwrócić uwagę na spójność oraz odpowiednią integrację mediów (tj. dotarcie z kolejnymi komunikatami do tego samego użytkownika, chociażby przez retargeting). JAK ZROBIĆ DOBRE ROI STOISKA Warto zmienić paradygmat myślenia o eventach jako o zamkniętych ekosystemach. Potencjał dotarcia ze 1. Jak mogę napędzić ruch na swoje stoisko jeszcze przed startem eventu? Możemy np. zorganizować konkursi umożliwić odbiór nagród na stoisku. 2. Jak mogę ściągnąć osoby wokół eventu na moje stoisko? Możemy np. zrobić reklamy na FB w wersji mobilnej w ograniczeniu do obszaru expo. 3. Jak mogę zainteresować eventem osoby, które na niego nie pojechały? Możemy np. przygotować specjalną relację ze stoiska z realizacją video live. 4. Jak mogę wykorzystać frekwencję uczestników na evencie w celu zwiększenia świadomości po nim? Możemy np. zbierać leady od uczestników i docierać do nich z targetowaną komunikacją. CZTERY KATEGORIE WSPARCIA KANAŁU DIGITAL: stoiskiem nie ogranicza się do osób zebranych na wydarzeniu, a realnie jest to cała grupa docelowa danej inicjatywy. Wszystko zależy od zaplanowania działań wspierających stoisko w kanałach cyfrowych, które mogą dać lepsze wyniki na miejscu (większa frekwencja) oraz wirtualnie (konkursy, specjalna oferta, transmisje). Warto podejść do tego jak do długofalowej inwestycji, w efekcie której w efekcie pozyska się dane użytkowników, których uda się skonwertować na klientów. Niestety, nie otwiera to możliwości markom, które mogą komunikować się głównie na eventach, ale ogrom marek konsumenckich jak najbardziej powinno w tych kategoriach myśleć. Bo jedno stoisko z wielu szybko zostanie zapomniane, a cała angażująca narracja w wielu kanałach może dać długotrwałe korzystne efekty. Szczególnie w tej coraz bardziej cyfrowej erze. Partner wydania: 24 KNOW-HOW ORGANIZATORA
RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==