Dzieje się tak, ponieważ zarówno sponsoring inicjatywy, jak i obecność na stoisku daje głównie możliwości, a nie gwarantowane efekty. JAK DZIAŁAĆ OFFLINE Przede wszystkim trzeba umieć wykorzystać potencjał stoiska w dotarciu do fanów na miejscu. Oczywiste jest, że znaczenie mają tutaj finanse, ale z pomocą przychodzi kreatywność (nie mylmy jej jednak z kontrowersyjnością). Przy planowaniu obecności na evencie warto zwrócić uwagę na szerszy i węższy kontekst: po pierwsze czego oczekują uczestnicy na miejscu (jaki jest ogólny temat imprezy, jaka jest główna potrzeba, ale też jakie potencjalnie potrzeby pozostają niezaspokojone), a po drugie – jaka jest oferta konkurencji (na bazie wiedzy historycznej oraz wiedzy insiderskiej). Jeśli nasze stoisko znajdzie się centrum przestrzeni expo, wtedy będzie nam łatwiej o frekwencje i zainteresowanie. Jeśli jednak znajdziemy się wśród większości, wtedy warto skupić się na dostarczeniu odbiorcom unikalnych doświadczeń: np. na evencie gamingowym fani oczekują stoisk z komputerami do grania, ale przecież gdy na każdym stoisku znajdą się komputery, to nie będzie w tym wartości dodanej. Nie warto też ulegać presji otoczenia – zdarza się, że firmy na stoiskach rywalizują nie na faktyczne atrakcje, a na decybele (co częściowo powinno leżeć KOMENTARZ EKSPERCKI // Po sukcesie strefy CASA MUSICA w roku 2016 marka BACARDI zdecydowała się ponownie przygotować dla miłośników letnich festiwali wyjątkowo imprezowe miejsce, tym razem nie tylko podczas Open’er Festival 2017, ale również w trakcie Sziget Festival 2017 na Węgrzech. Głównym wyzwaniem Bacardi w 2017 r. było podniesienie świadomości marki w oparciu o globalne hasło „Sound Of Rum”. Naszym zadaniem było zapewnienie uczestnikom unikalnego doświadczenia w świecie marki Bacardi poprzez stworzenie wyjątkowego imprezowego miejsca, niestandardowych aktywacji konsumenckich mających na celu zaangażowanie uczestników w generowanie contentu oraz masowa sprzedaż koktajli w oparciu o rum Bacardi w jakości perfect serve. Jako rozwiązanie zaproponowaliśmy zbudowanie dwupoziomowej strefy z licznymi barami, wypełnienie jej klimatyczną scenografią oraz meblami w latynoskim stylu. Zapewniliśmy DJ-ski lineup oraz aktywacje konsumenckie wewnątrz strefy, mające na celu generowanie contentu. W scenariuszu wydarzenia stworzyliśmy momenty celebracji oraz zaprosiliśmy do współpracy influencerów. Dwupiętrowa strefa o łącznej powierzchni ponad 500 m² stała się miejscem wielu dni festiwalowej gorączki. Strefa CASA MUSICA stała się dodatkową sceną muzyczną festiwalu Open’er oraz Sziget. Setki tysięcy gości przez kilka dni odwiedzały strefę, świetnie się bawiąc, testując perfekcyjnie przygotowane drinki oraz generując i publikując brandowane treści dla marki Bacardi. Na obu festiwalach sprzedaliśmy kilkadziesiąt tysięcy drinków, a nasi influencerzy oraz konsumenci wygenerowali 2 mln zasięgu w social media. Krzysztof Migas senior event manager Walk Events Potencjał dotarcia ze stoiskiem nie ogranicza się do osób zebranych na wydarzeniu, a realnie jest to cała grupa docelowa danej inicjatywy. Wszystko zależy od zaplanowania działań wspierających stoisko w kanałach cyfrowych, które mogą dać lepsze wyniki na miejscu (większa frekwencja) oraz wirtualnie (konkursy, specjalna oferta, transmisje). Strefa Casa Musica, produkcja Walk Events Partner wydania: 23
RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==