Obecność firm na branżowych wydarzeniach jest jedną z najbardziej popularnych i tradycyjnych form prowadzenia marketingu oraz sprzedaży. W przypadku firm z ofertą B2B pojawienie się na targach jest głównym sposobem na dotarcie do odbiorcy. Z drugiej strony znaczenie stoisk w działaniach B2C rośnie wraz z pojawianiem się coraz ciekawszych wydarzeń skierowanych do konsumentów, które umożliwiają wystawienie się zewnętrznym partnerom. Takie wydarzenia najczęściej skierowane są do fanów muzyki (np. festiwal Open’er), motoryzacji (Verva Street Racing) czy gier i esportu (np. Poznań Game Arena lub Intel Extreme Masters). Pojawienie się na takim evencie daje szerokie dotarcie do grupy docelowej w ciekawym kontekście. Obecność na evencie ze stoiskiem jest porównywalna z działalnością sponsoringową. Na starcie marka musi ponieść konkretną inwestycję związaną z komercyjną współpracą, ale nigdy nie gwarantuje jej to konkretnych wyników. W sponsoringu przyjmuje się dobrą zasadę, żeby tyle samo inwestować w sponsoring inicjatywy co w komunikację tego sponsoringu. W przeciwnym razie może się okazać, że nawet w obrębie podstawowej grupy docelowej świadomość sponsora będzie niska. Podobnie jest w przypadku stoiska na evencie – z jednej strony można liczyć, że w ten sposób uda się dotrzeć do wszystkich na wydarzeniu (chociaż wiadomo, że to optymistyczne założenie: takiego szczęścia nie mają stoiska w mniej uczęszczanych strefach), ale z drugiej strony obecność na evencie otwiera kolejne konteksty do komunikacji. Firmy konsumenckie przeważnie mają masowe produkty (albo usługi) i nawet 100 tys. osób z grupy docelowej na wydarzeniu to tylko mały wycinek audytorium, do którego chcieliby dotrzeć. Tutaj znowu dochodzimy do porównania ze sponsoringiem – firmy coraz chętniej wykorzystują swoją obecność i dysponowanie stoiskiem jako ciekawy pretekst do komunikacji z konkretną grupą docelową. Przykład? Marce Play bardzo zależy na dotarciu do graczy, przez co była obecna zarówno na Poznań Game Arena (80 tys. frekwencji, targi gier), jak i na Intel Extreme Masters (170 tys. frekwencji, turnieje oraz targi esportowe), i oba te fakty wykorzystywała w bieżących działaniach marketingowych. EVENT BRANŻOWY? NIE ZAPOMNIJ O ODPOWIEDNIM WYPROMOWANIU STOISKA Z artykułu dowiesz się: Dlaczego marki decydują się na zainwestowanie w stoiska targowe i działają zarówno online, jak i offline. Na którym wydarzeniu stworzono narrację na motywach antycznej Grecji. Jak możemy wzmocnić odbiór swojego stoiska i przyciągnąć do niego ludzi, gdy zostało położone w rogu hali expo. Tekst: Piotr Bombol Strefa Casa Musica, produkcja Walk Events Partner wydania: 22 KNOW-HOW ORGANIZATORA

RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==