ANNA LEDWOŃ // creative director More Bananas Fascynatka mediów społecznościowych oraz marketingu internetowego. Doświadczenie zdobywała podczas pracy w dwóch krakowskich agencjach interaktywnych. Obecnie dyrektor kreatywna w agencji More Bananas. Autorka tekstów eksperckich do takich magazynów, jak „Online Marketing”, „Social Press”, „AdMonkey”, „Nowy Marketing” czy „Wirtualne Media”. Występowała na wielu konferencjach branżowych, szkoląc z social media, kampanii internetowych czy Facebook Ads. Organizatorka i pomysłodawczyni CRASH Mondays – cyklicznych spotkań z zakresu marketingu w Krakowie. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu technologii informacyjnych w marketingu, a także studia magisterskie z zarządzania i marketingu na Akademii Górniczo-Hutniczej. NAPISZ DO AUTORKI: ania.ledwon@morebananas.pl prowly.com, ale również stworzyć taką paczkę w chmurze na Google Drive. 4. BĄDŹ AKTYWNY ONLINE, NIE ZAPOMINAJ O OFFLINE! To w świecie rzeczywistym odbywa się Twoje wydarzenie, a internet ma jedynie pomóc w jego promocji. Co się z tym wiąże – nie zapominaj o materiałach drukowanych, gadżetach czy kreatywnych rozwiązaniach w dniu samego wydarzenia. Podstawa podstaw to: ∞∞ plakaty, ∞∞ wizytówki ∞∞ teczki, ∞∞ długopisy, ∞∞ ulotki, ∞∞ roll-up, ∞∞ gadżety konferencyjne, ∞∞ notatniki. Uwaga! Być może w Twoim przypadku żaden z tych formatów nie zda egzaminu. Twoje wydarzenie jest czysto rozrywkowe (to np. koncert)? Tworzenie wizytówek, teczek czy notatników nie będzie miało najmniejszego sensu – postaw np. na mapę wydarzenia/festiwalu albo plan koncertu. Tworząc merytoryczną, wiedzową konferencję, zadbaj o certyfikaty, tutaj świetnie sprawdzą się notatniki czy długopisy. Pamiętaj, że ogranicza Cię tylko wyobraźnia (wraz z grupą docelową i budżetem). Możesz postawić na brandowane cupcakes podczas przerwy kawowej, naklejki czy ściankę do robienia zdjęć na Instagram. 5. ZAINSPIRUJ SIĘ! Najczęściej wymienianymi eventami, które dobrze prowadzą swoją komunikację i mają rozpoznawalny brand, są festiwale muzyczne i koncerty! Zainspiruj się takimi wydarzeniami jak OFF Festiwal, Pol’n’Rock Festival, Lollapalooza, Krakowski Festiwal Filmowy, Festiwal Muzyki Filmowej czy Tauron Nowa Muzyka Katowice. Ponadto czerp wiedzę ze źródła, czyli tego, jak robią to specjaliści od marketingu czy eventów, bądź aktywnym uczestnikiem konferencji, wydarzeń i szkoleń. Nie tylko ze swojej branży, bo inspiracja może nadejść z każdej strony. Bądź aktywny online i obserwuj działanie w internecie różnego typu wydarzeń. Zabieraj ze sobą gadżety, długopisy, notatniki i wszystko, co tylko możesz otrzymać na wydarzeniu. Zastanów się, czy Ci się podoba. Czy będzie miało zastosowanie dla Twojego wydarzenia i marki? Na sam koniec napisz do mnie i powiedz, co Cię zainspirowało! Rys. 7. Spójna oprawa graficzna 25. Festiwalu Kultury Żydowskiej Partner wydania: 21
RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==