Kolejną rzeczą, którą powinieneś wybrać, są fonty. Na dobry początek skorzystaj z darmowych baz, jak np. Google Fonts. Masz logo, wybrałeś czcionki i kolorystykę – sukces! Ale nie spoczywaj na laurach. Dopiero teraz zaczyna się prawdziwa praca. Zanim do niej podejdziesz, zbierz to, co stworzyłeś do tej pory, w jednym miejscu. Idealnie? – w brand booku. Możesz również wykorzystać program Canva w wersji premium, gdzie stworzysz profil swojej marki (bardzo pomocne). Szczególnie, jeżeli materiały graficzne będziesz tworzył sam, bez pomocy grafika. 3. ZAPLANUJ SWOJĄ OBECNOŚĆ W INTERNECIE Zacznij od strony internetowej, która będzie centrum Twojej marki/wydarzenia. Nie musisz wydawać na to milionów. Skorzystaj z darmowych szablonów na WordPressie, choć przede wszystkim polecam dobre i niedrogie szablony z themeforest.net. Pamiętaj, aby Twoja strona była funkcjonalna, ale również spójna z tym, co wcześniej stworzyłeś. Jeżeli zamierzasz stworzyć tylko jedną edycję wydarzenia, postaw na landing page, np. z landingi.com (rys 4.). Planujesz cykliczny event? Zdecydowanie postaw na bardziej rozbudowaną stronę (rys. 5.). Czy musisz mieć stronę internetową? To Twoje jedyne, „prywatne” miejsce w sieci, szczególnie jeżeli postawione jest na własnej domenie (Zainwestuj w nią! Nawet taki mały szczegół jak mail we własnej domenie czy odpowiednio stworzona stopka w mailu buduje doświadczenia powiązane z Twoją marką). Media społecznościowe czy zewnętrzne platformy do tworzenia landingów są jak mieszkanie do wynajęcia, ale niekoniecznie własny dom o solidnych podstawach, a Ty jesteś uzależniony np. od ich algorytmów. Zastanów się, czy Twoja obecność w social mediach jest niezbędna, a przede wszystkim czy będziesz miał czas na regularne działania w wybranych przez siebie kanałach. Nie bądź wszędzie! Bądź tam, gdzie Twoja grupa odbiorców, i tam, gdzie na działania (Ty albo Twoja firma) macie czas i pomysł. Ponownie postaw na spójność i korzystaj z wcześniej wypracowanych założeń graficznych i komunikacyjnych. W dużym uproszczeniu: na Facebooku stwórz kilka linii postów, na LinkedIn postaw na wizerunek eksperta i spójny komunikat, na Instagramie wybierz góra 2–3 filtry do zdjęć, których będzie cały czas się trzymał oraz wybierz swój unikalny hasztag wydarzenia. Nie postuj tego samego we wszystkich kanałach! To zabójstwo dla Twoich mediów społecznościowych – treści w każdym kanale powinny być indywidualnie pod nie stworzone. Pomyśl o tym, kto jest Twoim odbiorcą bezpośrednim (uczestnicy wydarzenia), ale i odbiorcą pośrednim (sponsorzy, partnerzy medialni, prelegenci). Dla sponsorów stwórz spójną i przejrzystą ofertę. Co Twoja marka i wydarzenie może zaoferować partnerom? Czym jest Twoje wydarzenie i do kogo je kierujecie? Czy masz już jakieś dane historyczne dotyczące wydarzenia? Jak Twoje wydarzenie może pomóc w rozwoju biznesu Twojego partnera? Dla partnerów medialnych i prasy stwórz Press Kit, czyli zestaw materiałów promocyjnych i graficznych dotyczących Twojego wydarzenia. Możesz wykorzystać do tego profesjonalne narzędzia zewnętrzne, jak np. Rys. 4. Landing page jednorazowego wydarzenia Rys. 5. Strona WWW cyklicznego wydarzenia w kilku miastach Rys. 6. Spójność działań CRASH Mondays w mediach społecznościowych Partner wydania: 20 MARKETING I PROMOCJA
RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==