albo jedną frazą. Obietnica marki to definicja tego, co odbiorca otrzyma po kontakcie z Twoim produktem czy usługą, a w tym konkretnym wypadku – z wydarzeniem. W przypadku eventu, który sama organizuję, czyli CRASH Mondays, jest to „merytoryczna wiedza podana przez marketingowych praktyków”. Nie wystarczy, aby Twoja impreza albo event obiecały uczestnikom gwarancję dobrze spędzonego czasu albo najwyższą jakość – to u podstaw powinien oferować każdy event. Obietnica marki jest doświadczeniem. Zapoznaj się również z ideą High Concept Pitch, czyli zwięzłym przedstawieniu idei lub pomysłu w oparciu o inny, wcześniej powstały i zakorzeniony już w świadomości pomysł. Przykład? Ze świata filmu: „Obcy. 8 pasażer Nostromo” to inaczej „Szczęki w kosmosie”. Zresztą miejska legenda głosi, że właśnie dzięki takiemu przedstawieniu pomysłu na film miał on w ogóle szansę na realizację. 2. ZADBAJ O PODSTAWY I PIERWSZE WRAŻENIE Nazwa i myśl przewodnia – claim, logo, fonty, kolorystyka – to podstawy, od których powinieneś zacząć widoczną na zewnątrz pracę nad brandingiem Twojego eventu. Nazwa może wiązać się z Twoją firmą i być jej naturalnym przedłużeniem, ale jeżeli zamierzasz komunikować wydarzenie zupełnie inaczej niż istniejącą już markę, postaw na coś zupełnie nowego. Niech będzie prosta, łatwa do zapamiętania, charakterystyczna, a przede wszystkim spójna z tym, jakie wydarzenia zamierzasz organizować. Kolejna rzecz to chwytliwe hasło, które mówi o misji/wizji czy obietnicy Twojej marki. Dla wydarzenia, które organizuję, brzmi ono: „Zderzamy marketingową teorię z doświadczeniem praktyków”, dla Pol’and’Rock: „Miłość. Przyjaźń. Muzyka”, dla TEDx: „Idee warte rozprzestrzeniania”. Nie twórz logo sam – tutaj zdecydowanie zainwestuj w profesjonalistę. Przekaż grafikowi wszystkie wcześniej zgromadzone informacje o marce. Stwórz wcześniej mapę myślową, którą również będziesz mógł przekazać grafikowi. Wypisz na kartce 2–4 słowa, które najlepiej oddadzą charakter Twojego wydarzenia, wypisz wokół nich skojarzenia. To pomoże w stworzeniu logo, ale i w wyborze kolorystyki. Jak wiesz, kolory mają niemałe znaczenie. Szary to kolor typowo biznesowy, budzący szacunek, ale jednocześnie neutralny i… nijaki, czarny to zarówno elegancja, jak i tajemnica, brązowy kojarzy się z tradycją i solidnością, zielony to symbol natury i świeżości, ale również nadziei, niebieski uspokaja i relaksuje, czerwony to dynamika i energia, Rys. 1. Koło kolorów. Pamiętajmy, że warto z niego korzystać, tworząc logo swojego wydarzenia Rys. 2. Darmowe czcionki w narzędziu Google Fonts a żółty – pozytywne emocje i radość. Oczywiście w ogromnym uproszczeniu, a symbolika ta jest bardziej skomplikowana i niejednoznaczna. Ważne natomiast, abyś cały czas trzymał się tej samej palety kolorów. Do ich wybrania możesz wykorzystać np. darmowe narzędzie Color Wheel od Adobe. Paletę będziesz mógł stworzyć od zera, ale znajdziesz tam również stworzone już wcześniej, gotowe motywy. Rys. 3. Profil Twojej marki w www.canva.com Partner wydania: 19

RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==