Co sprawi, że to właśnie Twoje wydarzenie stanie się tym, na którym „trzeba być”? Jak dać się zapamiętać, stać się rozpoznawalnym i zaistnieć w świadomości grupy docelowej bez wydawania na to dużych budżetów i zatrudniania prelegentów z wysokiej półki? Odpowiedzią jest branding! To, jak uczestnicy, ale również partnerzy, sponsorzy czy media zapamiętają Twoje wydarzenie, jest kluczowe dla jego dalszego rozwoju czy rozkwitu Twojego biznesu. Zapewne kojarzysz zasadę Pareto, inaczej zwaną regułą 80/20. Mówi ona m.in. o tym, że na 80% Twoich rezultatów przypada 20% nakładów. Można powiedzieć, że branding jest dla eventu tymi 20%. Branding to nie tylko logo, chwytliwe hasło i kolory. To – jak mówiła Jaleh Bisharat (była CMO w Eventbrite) – „umysłowy skrót, którego używamy wszyscy – świadomie lub podświadomie – aby uprościć sposób myślenia o wszystkim, co napotykamy na swojej drodze”. Przykład? Myśląc o bezpieczeństwie, przychodzi Ci do głowy Volvo, a nie Porsche, TEDx kojarzy Ci się zapewne z nowoczesnymi i świeżymi ideami, a Apple w świadomości większości to nowoczesna, kreatywna i solidna marka, która inspiruje. Ponadto: ∞∞ 79% marketerów wskazuje wzrost świadomości marki jako kluczowe zadanie w obszarach związanych z marketingiem B2B. ∞∞ Odpowiednio dobrany kolor marki może zwiększyć jej rozpoznawalność o 80% (!). ∞∞ 45% wizerunku marki można przypisać do tego, jak się ona komunikuje (także wewnętrznie!). ∞∞ 60% millenialsów w Stanach Zjednoczonych (a pamiętajmy, że trendy stamtąd przenoszą się do nas po ok. 2–3 latach) oczekuje spójnych doświadczeń związanych z kontaktem z marką – online, na żywo bądź telefonicznie. Jak zatem dobrze zbudować markę swojego eventu? Receptę, a raczej punkt wyjścia do dalszych poszukiwań i stworzenia czegoś, co ludzie będą chcieli zapamiętać i rozpowszechniać, znajdziesz w poniższych 5 krokach. 1. MARKA TO NIE LOGO. MARKA JEST OBIETNICĄ Jak pisała Marty Neumeier („The Brand Gap”), „marka to nie logo, identyfikacja wizualna czy produkt. Marka to bardzo personalne wyobrażenie i odczucie klientów/konsumentów dotyczące produktu, usługi czy firmy”. Skuteczną markę można określić jednym słowem JAK CIĘ WIDZĄ, TAK CIĘ PISZĄ – ZADBAJ O BRANDING SWOJEGO EVENTU W 5 KROKACH Z artykułu dowiesz się: Czym jest branding wydarzenia oraz na czym polega zasada Pareto i High Concept Pitch. Jak stworzyć brand book, który wyróżni Ciebie i Twoją markę na rynku. Które narzędzia pozwolą na podjęcie konkretnych działań brandingowych, np. stworzenie logo i nowych fontów. Zobaczysz, jak stworzyć spójną ideę eventu w social mediach i profesjonalny Press Kit dla sponsorów. Tekst: Anna Ledwoń Jakie wartości ma wyznawać Twoja marka? Jaki będzie jej charakter (np. ekspercki, rozrywkowy)? Jaka będzie komunikacja Twojego wydarzenia? Jakie emocje ma wywoływać u innych? Jaka jest historia Twojej marki i co stoi u jej podstaw? Jaka jest wizja i misja Twojej marki? Jaki problem ma rozwiązywać Twoja marka? Kto będzie odbiorcą Twojej marki? Odpowiedz sobie na pytania, które powinny być Twoją checklistą i punktem wyjścia do budowania dalszych działań: Partner wydania: 18 MARKETING I PROMOCJA

RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==