Partner wydania: kobiet traktuje organizację eventów jako dodatkowe zajęcie, nie rezygnując z dotychczasowej pracy zawodowej. Takie rozwiązanie jest zdecydowanie bezpieczniejsze. Nie można jednak zapomnieć, że rynek zapycha się i proponowanie kobietom kolejnego identycznego networkingu, jakich jest wiele, nie jest dobrym posunięciem. Klucze do sukcesu stanowią celowanie w niszę, proponowanie nowego podejścia do tematu i wyrazistość. KOBIECY EVENT MARKETING Niektórzy organizatorzy tworzą eventy nie po to, by na nich zarabiać, lecz głównie by promować swoją działalność kompleksowo. I tak np. pani Agnieszka, coach, organizuje spotkania dla kobiet, za które pobiera symboliczną opłatę (tak aby zwróciły się koszty), ale podczas spotkań sprzedaje swoją książkę i usługi doradcze, a także udział w warsztatach. Pani Marta jest fotografem i organizuje darmowe wydarzenia dla przyszłych mam pt. „Jak zatrzymać czas na zdjęciach?”. Na spotkaniach uczy, w jaki sposób fotografować ich pociechy i tworzyć piękne pamiątki zdjęciowe, a przy okazji zdobywa klientki na sesje z noworodkami. Panie coraz częściej promują swoje biznesy poprzez organizację małych eventów. Ta forma promocji sprawdza się, ponieważ stwarza możliwość bliższego zapoznania się z usługodawcą, co jest o wiele bardziej wartościowe niż wysłany e-mail czy zwykła ulotka reklamowa pozostawiona w skrzynce. Event marketing pozwala na spotkanie face to face, co sprzyja budowaniu relacji z klientem, które są dziś kluczowe w biznesie. Myślę, że wiele kobiet prowadzących swój biznes mogłoby zdecydowanie skorzystać na event marketingu. Oczywiście nie do każdej branży takie narzędzie się nadaje. To, że kobiecy event marketing jest docenianą formą promocji, pokazuje fakt, że coraz więcej firm jest zainteresowanych tym, aby podczas takich spotkań reklamować swoje usługi i produkty. Na wielu wydarzeniach jest po kilku sponsorów i partnerów, którzy dostarczają uczestniczkom próbki swoich produktów lub zniżki na usługi. I niekoniecznie są to firmy związane ściśle z tematyką kobiecą, ale również banki, hotele, firmy doradcze itp. Kobiecy trend rozwojowy spowodował, że płeć piękna stała się pożądanym klientem dla wielu firm, albowiem panie są chętne, by inwestować w siebie. reklama 7 Anders-178x119-Integracje_nad_jeziorem-2017-wymienione_logo_PPH.indd 1 14.11.2017 09:45 Magdalena Feldmann-Siejek // Politolog, założycielka portalu Panie Planują Spotkanie, pasjonatka kobiecych eventów oraz wszelkich inicjatyw związanych z rozwojem kobiet. Więcej informacji znajdziecie na stronie: www.panieplanujaspotkanie.pl 59
RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==