Partner wydania: Organizatorzy poszukują coraz częściej nietuzinkowych miejsc pod organizację tego typu wydarzeń, odchodząc od standardowych sal konferencyjnych w hotelach. W przypadku eventów do 50 osób sprawdzają się bardziej kameralne sale, np. w restauracjach. Kobiety kochają piękne wnętrza i wyjątkowy klimat, dlatego organizatorzy chcą już na wstępie urzekać miejscem. Większe imprezy również niekoniecznie organizowane są w hotelach, ale np. na prywatnych uczelniach, które mają nowoczesną bazę do organizacji dużych eventów. Większość wydarzeń dla kobiet jest z reguły odpłatna i mieści się w przedziale 50-200 zł. Pojawiają się także darmowe spotkania, gdzie koszt organizacji pokrywa organizator lub sponsorzy danego wydarzenia. Najpopularniejszy model kobiecego eventu biznesowego to spotkanie składające się z 3 części. W pierwszej z nich uczestnicy otrzymują wiedzę (wykład eksperta). W drugiej mogą przedstawić się, wymienić wizytówkami i porozmawiać ze sobą. Trzecia część to najczęściej prezentacja sponsorów oraz losowanie nagród. Przy wydarzeniach związanych z rozwojem zawodowym to właśnie networking jest dla wielu pań kluczowym elementem tych spotkań. Taka formuła pozwala nie tylko zdobyć wiedzę potrzebną w biznesie, wypromować swoje usługi i produkty wśród innych, ale i nawiązać owocną współpracę. EVENTY DLA KOBIET JAKO POMYSŁ NA BIZNES Ostatnio moja znajoma zadała mi pytanie: „Czy da się utrzymać tylko z organizacji eventów dla kobiet?”. Ponieważ obecnie jest popyt na kobiece wydarzenia, to coraz więcej pań zastanawia się nad tym, by stworzyć z tego biznes. Znam osoby, które porzuciły dotychczasową pracę zupełnie niezwiązaną z wydarzeniami dla kobiet, aby zacząć zarabiać właśnie w tej dziedzinie. I robią to z sukcesem. Niemniej jednak stworzenie dochodowego przedsięwzięcia opartego na organizacji kobiecych eventów jest wyzwaniem, tym bardziej że spotkań dla kobiet jest coraz więcej. Trzeba tutaj wykazać się dużą kreatywnością. Na czym można zarobić? Organizując event dla kobiet, zarabia się nie tylko na biletach, ale także na stoiskach reklamowych, banerach czy rollupach sponsorów i partnerów. Możesz również sprzedawać swoje usługi lub produkty, jeśli takowe posiadasz. A jeśli ich nie masz, to pomyśl, aby wprowadzić coś swojego z czasem, tak by stanowiło to dodatkowe źródło dochodu. Organizatorki wydarzeń sprzedają swoje książki, kursy, doradztwo, a nawet produkty handmade. Zbudowanie dobrej marki kobiecych wydarzeń, na które chętnie przychodzą panie, nie jest bułką z masłem, ale jeśli jesteś osobą kreatywną i przedsiębiorczą, to z pewnością znajdziesz na rynku miejsce również dla siebie. Wiele Jednym z ulubionych tematów kobiecych wydarzeń jest rozwój zawodowy. To właśnie eventy skierowane do sektora B2B stały się w ostatnim czasie bardzo popularne. Jeśli prowadzisz swój biznes lub przymierzasz się do jego otwarcia, to obowiązkowy jest udział w spotkaniach, na których możesz dowiedzieć się, jak prowadzić dobrze prosperujący biznes, a przy okazji nawiązać kontakty z innymi przedsiębiorcami, czyli tzw. networking. 58 Wiadomości z branży
RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==