Partner wydania: Nietrudno zauważyć, że od jakiegoś czasu istnieje silny trend organizacji kobiecych wydarzeń z zakresu rozwoju zawodowego, osobistego i czasu wolnego. Dlaczego? Kobiety stają się coraz bardziej wyemancypowane, świadome i chłonne rozwoju, tak więc tego typu oferta jest strzałem w dziesiątkę. Jest popyt, jest więc odpowiedź rynku i kobiece wydarzenia pojawiają się jak grzyby po deszczu. Idea organizowania eventów rozwojowych na zasadzie „Panie dla Pań” sprawdza się doskonale. Bo kto zna lepiej kobietę niż ona sama? Jest w tym przekonanie o solidarności, kiedy to kobiety edukują siebie wzajemnie, np. jak skutecznie prowadzić firmę, czy wzmacniać swój wewnętrzny potencjał, bazując na swojej wiedzy i wymianie doświadczeń. Poza tym wyrwanie się z domu na edukacyjne babskie spotkanie z kawą i plotkami w tle to coś, co panie naprawdę kochają. Nie ma to jak połączyć przyjemne z pożytecznym, czyli rozwój i rozrywkę w jednym. SPECYFIKA KOBIECYCH WYDARZEŃ Kobiety najczęściej spotykają się w dużych miastach Polski, ale trend ten staje się coraz bardziej popularny również w mniejszych miejscowościach, gdzie panie także mają potrzebę rozwoju, a niestety mniejszy dostęp do tego typu inicjatyw. Właśnie z tego względu organizatorzy coraz chętniej przenoszą się z wielkich aglomeracji na peryferia, albowiem tam także jest popyt na takie usługi. Wielkość tego typu wydarzeń jest różna. Najczęściej organizowane są spotkania dla 20-50 osób, ale nie brakuje również takich, które mieszczą się w przedziale 100-200 osób. Przy organizacji wydarzeń powyżej 100 uczestników zaprasza się znane osoby, ekspertów, którzy zapewniają dużą frekwencję. Jednym z ulubionych tematów kobiecych wydarzeń jest rozwój zawodowy. To właśnie eventy skierowane do sektora B2B stały się w ostatnim czasie bardzo popularne. Jeśli prowadzisz swój biznes lub przymierzasz się do jego otwarcia,to obowiązkowy jest udział w spotkaniach, na których możesz dowiedzieć się, jak prowadzić dobrze prosperujący biznes, a przy okazji nawiązać kontakty z innymi przedsiębiorcami, czyli tzw. networking. Coraz więcej kobiet prowadzi swoje firmy albo marzy o tym,dlatego organizatorzy wychodzą z różnorodną tematyką związaną z biznesem, oferując pomoc w zakresie otwierania działalności, budowania marki osobistej, marketingu czy sprzedaży. Zaraz za karierą jest rozwój wewnętrzny, który w ostatnich czasach również stał się jednym z ulubionych tematów kobiecych spotkań. Dziś zamiast na spotkanie z psychologiem kobiety coraz częściej biorą udział w warsztatach grupowych, na których wzmacniają swój wewnętrzny potencjał. Tekst: Magdalena Feldmann-Siejek KOBIETY KOCHAJĄ EVENTY! Z artykułu dowiesz się: Co stanowi najczęściej poruszaną tematykę na kobiecych wydarzeniach. Dlaczego celowanie w niszę, proponowanie nowego podejścia do tematu i wyrazistość są kluczami do sukcesu. Na czym najwięcej zarabiają organizatorzy eventów dla kobiet. 56 Wiadomości z branży
RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==