Partner wydania: tworząca się pokrywa na dachu namiotu powinna być stale usuwana. Kwestie bezpieczeństwa są kluczowe przy planowaniu każdego wydarzenia, ale warto też pamiętać o estetyce wypożyczanego sprzętu. Planując event w namiocie, mamy do wyboru kilka rodzajów podłóg. Do każdego rodzaju podłoża powinno stosować się inny system podłogi. Na rynku rozróżniamy trzy rodzaje podłóg: podłogę z płyty na stalowej konstrukcji – stosowana wszędzie tam, gdzie nie można kotwić się do podłoża (kostka, gres, beton asfalt); podłogę z desek – najczęściej spotykana i używana wszędzie tam, gdzie możemy kotwić się do podłożą (trawa, piach) – często stosowana na piknikach; podłogę kasetonową – również wymagająca kotwienia do podłoża, ale ma dużo większą tolerancję na nierówności terenu, a ze względu na swoją konstrukcję wytrzymuje duże obciążenia (można na nią np. wjechać samochodem). Przy wyborze rodzaju podłogi w hali namiotowej na event typu VIP zdecydowanie lepiej wybrać taką, którą będzie można pokryć wykładziną. Takie rozwiązanie w przypadku prestiżowych wydarzeń jest najbardziej estetyczne i jednocześnie bezpieczne. Popularna podłoga drewniana wygląda dobrze tylko w katalogach, niestety z racji tego, że jest używana modułowo i na różnych wydarzeniach, w tym również na piknikach, rzadko kiedy jest też jednolita i elegancka. Zastosowanie wykładziny nada hali namiotowej jeszcze większej estetyki, a nawet będzie stanowiło pewien element dekoracyjny, tym bardziej że możliwy jest wybór właściwie każdego koloru. Bardzo ważną kwestią przy wyborze rodzaju podłogi jest informacja, czy będziemy chcieli wstawić do hali namiotowej samochód. Jak wiadomo, samochody to średnio ciężar ok. 2-3 t, a czasem i więcej, ważne jest zatem, aby podłoga hali namiotowej była odpowiednio wzmocniona, tak by utrzymała taki nacisk (wielokrotnie na przestrzeni jednej hali namiotowej znajduje się nawet kilka takich aut). Poinformuj o tym podwykonawcę, ponieważ nie każdy rodzaj podłogi wytrzyma taki ciężar. Wspomniana wykładzina może nie jest niezbędna, ale oprócz podniesienie estetyki dodatkowo izoluje. Najlepiej też, aby do podłogi namiotu była bezpośrednio takerowana, a nie klejona za pomocą dwustronnej taśmy. Pamiętaj o organizacji Ostatnią kwestią, ale niestety często pomijaną przez organizatorów na etapie planowania, jest ustalenie odpowiedniego czasu montażu dla wszystkich pracujących ekip. Montaż namiotu w warunkach zimowych jest dłuższy z uwagi choćby na warunki atmosferyczne, które są często zmienne i czasami powodują chwilowe wstrzymanie lub zatrzymanie prac. Przy dużych opadach ekipa montująca powierzchnie namiotowe potrzebuje częstszych przerw, a niejednokrotnie, dbając o bezpieczeństwo ludzi oraz konstrukcji, musi wstrzymać pracę aż do momentu poprawy warunków atmosferycznych. Pogoda w Polsce bywa nieprzewidywalna, coraz częściej pojawiają się nagłe załamania pogody, w tym bardzo silne podmuchy wiatru czy nawet huragany, dlatego warto przede wszystkim sprawdzać trwałość i bezpieczeństwo konstrukcji, zwłaszcza gdy namiot ma stać np. przez kilka dni na otwartej przestrzeni. Mimo tych wszystkich niedogodności i wielu dodatkowych elementów, na które trzeba zwrócić uwagę, zimowe imprezy pod namiotem nie są dużo droższe od imprez letnich. Właściwie głównym elementem zwiększającym budżet imprezy jest ogrzewanie, jednak uzyskany efekt i zaskoczenie zaproszonych gości jest z pewnością tego warte. Zimowe scenerie potrafią być bajkowe, odpowiednie oświetlenie i wysokiej jakości konstrukcje namiotowe z pewnością zapewnią tak bardzo przez wszystkich pożądany w czasie eventu efekt WOW. Anna Nowakowska // członek Zarządu SBE ds. Edukacji, blogerka StrefaMICE.pl, ekspert MICE Venue Z branżą eventową związana od 14 lat. Absolwentka AWF w Warszawie na kierunku Turystyka i Rekreacja. Doktorantka. Inicjatorka założenia Stowarzyszenia Branży Eventowej, w którym obecnie sprawuje funkcję członka Zarządu ds. Edukacji. Odpowiedzialna za projekt Studium Event Management współtworzony z Fundacją na rzecz Wydziału Zarządzania UW, oraz za edukacyjną współpracę z uczelniami wyższymi w zakresie tematyki MICE, hotelarstwa i event marketingu. Dyrektor Programowa trzech edycji konferencji Event Biznes poświęconej znaczeniu i wartości event marketingu oraz eventu jako skutecznego narzędzia biznesowego. Hotelarz. Pierwotnie specjalista ds. konferencji i bankietów w Hotelu Mazurkas i Mazurkas Conference Centre, a następnie Manager ds. Kluczowych Klientów w Hotelu Narvil**** Conference & Spa. Ekspert z zakresu przystosowania przestrzeni w obiektach i miejscach spotkań dla branży eventowej. Współpracuje m.in. z firmą Hotel Media Group oraz Aspire Academy. Autorka szkoleń MICE Venue Management. Wykładowca z zakresu turystyki biznesowej. Jurorka w konkursach: Hotel z Pomysłem (Hotelarz), Top Event FBE (Forum Evential) oraz Najlepsze wydarzenie lata (Brief). Od 4 lat prowadzi bloga poświęconego event marketingowi, obiektom i miejscom spotkań oraz szerokorozumianej branży eventowej – www.strefaMICE.pl. 31
RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==