Partner wydania: Luksus i styl Bal jest produktem, który klient porówna z pomysłami konkurencji, więc pójdźmy krok dalej – wykreujmy go jako zaproszenie do luksusu. Niech gość poczuje się jak w bajce. Śmiało budujmy pakiety. Z perspektywy hotelu wzbogaceniem może być pokój z opcją późnego check-out, noworoczny brunch, bezpłatny parking, wellness. Pamiętajmy o czytelnej formule cenowej, zaproponujmy warianty, np. cena first minute, regularna, preferencyjna. Targetowanie Komunikacja jest potężnym instrumentem sprzedaży. Dobrze opisany produkt kreuje popyt. Konsekwentnie posługujmy się nazwą „bal”. Utrzymujmy wyrazistość, styl i spójność. Treści twórzmy w formule content marketingu i aktywnie nimi zarządzajmy. Obiecujmy tylko to, co dostarczymy. Opracujmy media plan (media nowe i tradycyjne). Zamówmy powierzchnię reklamową i czas antenowy. Przykładowe narzędzia nowych mediów to: strona WWW, kampanie AdWords i na Facebooku, serwisy sylwestrowe. Docierajmy bezpośrednio do klientów i partnerów. Taniec z gośćmi Sprzedaż jest jak taniec – dobrze znać kroki, szanować reguły i nie deptać po palcach. Zadbajmy, by żadna zainteresowana osoba nie została pominięta lub zlekceważona, bo tuż za rogiem też szykują bal... Ucierpi też reputacja. Poziom sprzedaży Podejmij decyzję, jaki charakter ma mieć Twoje wydarzenie – komercyjny czy PR-owy? Wykorzystaj dotychczasowe doświadczenia. Określ, jak liczna jest grupa gości, na których możesz liczyć. Oszacuj próg rentowności. Powołaj zespół i wybierz koordynatora, który będzie czuwał nad realizacją projektu, spinając współpracę wewnętrzną oraz kontakty z podwykonawcami. Wybierz temat – on określi kontekst realizacji we wszystkich aspektach. Opracuj wstępny program wieczoru, uwzględniając aspekty gastronomiczne (menu i alkohole). Opracuj budżet wydarzenia. Uwzględnij koszty stałe i koszty zmienne, dodatkowe nakłady na komunikację, technikę i oprawę zapewniające wyjątkowy rezultat. Dokładnie zaplanuj pracę i stwórz harmonogram. Skoryguj budżet. Rozpisz zadania, przypisz osoby odpowiedzialne i terminy. Opracuj produkt, przygotuj strategię sprzedaży i politykę cenową. Uwzględnij zachęty i promocje. Przygotuj plan komunikacji, uwzględniając copywriting, key visual i prace graficzne oraz wymogi content marketingu. Uruchom komunikację i sprzedaż, dbając o sprawną obsługę procesu. Zaplanuj potrzeby logistyczne i dopilnuj dostaw. Monitoruj sprzedaż, adaptując plan i zapotrzebowanie na zasoby ludzkie i rzeczowe wydarzenia. Zabezpiecz zasoby ludzkie oraz zaplecze techniczne (sale, bary, pomieszczenia pomocnicze, nagłośnienie, oświetlenie). Przeprowadź próbę generalną. Sprawdź stan przestrzeni dla gości, backstage i wszystkie punkty kontrolne. Wprowadź ostatnie korekty. Znajdź czas na odprawę z personelem. Zatrzymaj się! Na godzinę przed wydarzeniem upewnij się, że wszystko jest gotowe na przyjęcie gości. Powitaj gości i zrealizuj scenariusz wieczoru: menu, program artystyczny, inne atrakcje, odliczanie i powitanie Nowego Roku – oczywiście z szampanem i tortem! Na bieżąco reaguj na potrzeby gości i ewentualne reklamacje. Spraw, by jakość obsługi zrównoważyła wcześniejsze niedopatrzenia. Po wyjściu gości rozpocznij sprzątanie i przywróć obiektowi gotowość do podjęcia regularnego biznesu. Podsumuj realizację: wykonaj rozliczenie finansowe, zbierz komentarze i wyciągnij wnioski na przyszłość. Brief praktyka: 26 know-how organizatora
RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==