Partner wydania: Kolejny podmiot publikujący treści to oczywiście firma organizująca wydarzenie, które chcesz wypromować. Pamiętaj jednak, że jej wpisy zawsze osiągną mniejsze zasięgi i poziom zaangażowania. Dlaczego zatem warto? Jej obecność na LinkedIn to potwierdzenie profesjonalizmu wydarzenia, a także możliwość płatnego promowania swoich wydarzeń. Co w przypadku, gdy Twoja firma organizuje cykliczne wydarzenie albo konferencję, ale nie chcesz zaburzać produktowego komunikatu swojej firmy? Stwórz tzw. showcase page! To podstrony na głównym profilu Twojej firmy w LinkedIn, tzw. strony marki na LinkedIn. Jak często i jakie treści publikować? Tak jak i Facebook, tak i LinkedIn pozwala swoim użytkownikom na publikację tzw. statusów. Jeżeli tworzyłeś je na Facebooku, poradzisz sobie z ich tworzeniem na LinkedIn. Tutaj również można publikować posty tekstowe, graficzne, video, GIF-y czy nawet od niedawna umieszczać również transmisję na żywo. Tak jak w przypadku Twittera możesz oznaczać tutaj za pomocą „@” inne strony, osoby oraz dodawać hasztagi. Ważne, aby Twoja grafika do wpisu oraz sam wpis na temat wydarzenia były bardzo dobrej jakości, przyciągały wzrok. Idealnie, jeżeli w swoim statusie zawrzesz link przekierowujący do strony z biletami. Zazwyczaj użytkownicy LinkedIn poszukują profesjonalnych porad, instrukcji, sposobów działania, ciekawych źródeł, case studies, kursów i oczywiście… pracy! Nieważne, jaki rodzaj wydarzenia promujesz, nie zapominaj o tym i spróbuj podczas tworzenia treści nawiązać do tych aspektów. 1. Stworzyć case study dotyczące branży, w której organizujesz wydarzenie. 2. Dodać prezentacje czy wideo z poprzednich wydarzeń. 3. Stworzyć case study tworzenia samego wydarzenia. 4. Poinformować o poszukiwaniach wolontariuszy do organizacji. 5. Podkreślić networkingowe aspekty swojego wydarzenia. 6. Promować swoich gości, partnerów, sponsorów czy szkoleniowców, którzy bez wątpienia również znajdują się na LinkedIn. 7. Dostarczyć ekskluzywny content np. w postaci zdjęć zza kulis, ale także rabatów wyłącznie dla użytkowników LinkedIn. 8. Przede wszystkim zastanowić się, co jest największą wartością Twojego wydarzenia, jak może ono odmienić życie uczestników, i napisać o tym. Korzystaj z LinkedIn Pulse! LinkedIn Pulse, bądź inaczej Publishing, to platforma blogowa LinkedIn pozwalająca na publikowanie dłuższych wpisów czy artykułów. Publikowane w ten sposób treści świetnie indeksują się w wyszukiwarce Google, osiągają także spore zasięgi na samym LinkedIn. Jeżeli nie widzisz możliwości tego typu publikacji na swoim profilu, koniecznie przełącz się na wersję LinkedIn w języku angielskim. Publikuj tam dłuższe opisy swojego wydarzenia, opisz poprzednie edycje, dodaj case studies czy testimoniale poprzednich użytkowników, przedstaw sylwetki prelegentów oraz zawrzyj opisy ich prezentacji. Nie masz pomysłu na artykuł? Skorzystaj z darmowego narzędzia http://buzzsumo.com/ (wyszukuje najczęściej udostępniane i czytane artykuły powiązane z danym tematem), https://answerthepublic.com/ (przedstawia najczęstsze pytania zadawane wyszukiwarce Google powiązane z danym tematem). Kiedy publikować? Co publikować? Najlepiej codziennie! O ile masz tyle wartościowych treści do przekazania. Twórz tyle, na ile wystarczy Ci contentu. B2B – posty zawierające 16-25 słów. B2C – posty od 21 do 25 słów. W ciągu tygodnia roboczego za wyjątkiem piątków – odbiorcy myślami są już w weekendzie. Linki przekierowujące do innych stron wywołują średnio 200% więcej zaangażowania. W niedzielę wieczorem – odbiorcy myślą już o pracy. Posty graficzne generują średnio o 98% więcej komentarzy. Najlepiej od 8 do 11 rano. Formaty wideo są udostępniane chętniej o 75%. Strona MMC na LinkedIn oraz showcase MMC na LinkedIn 17
RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==