Partner wydania: LinkedIn dla polskich marketerów wciąż stanowi narzędzie służące głównie budowaniu własnej marki osobistej. O ile coraz lepiej radzimy sobie z obecnością na LinkedIn, o tyle promocja usług czy produktów nie stoi jeszcze niestety na najwyższym poziomie. Ciężko nawet o podanie skutecznych kampanii promocyjnych wydarzeń w Polsce. A szkoda, ponieważ LinkedIn jest do tego świetnym narzędziem. Nie warto wierzyć również w mit, że LinkedIn może służyć tylko do promocji wydarzeń profesjonalnych i biznesowych. Spośród jakichkolwiek mediów społecznościowych to właśnie użytkownicy LinkedIn mają największy średni przychód! To znaczy, że mają również niezależność finansową i mogą wziąć udział w wielu płatnych wydarzeniach – w tym także Twoim – o ile oczywiście skutecznie i umiejętnie go wypromujesz. Polski LinkedIn oraz specyfika portalu LinkedIn to najpopularniejsza na świecie profesjonalna sieć nawiązywania kontaktów licząca ponad 460 mln użytkowników. W Polsce ich liczba wynosi aktualnie niecałe 3 mln. Często dane pochodzące od użytkowników na LinkedIn są dużo cenniejsze niż te pochodzące z Facebooka. Miejsce pracy, pozycja zawodowa, branża? To właśnie ten portal poda nam takie informacje. Pomimo tego, że LinkedIn to medium biznesowe, najważniejsza rzecz, o której nie można zapomnieć, to fakt, iż po drugiej stronie ekranu nadal znajduje się żywy człowiek (nie firma) i to właśnie do niego piszemy. W związku z tym LinkedIn to nie tylko portal do promowania treści typowo biznesowych. O ile niekoniecznie zdołamy tam wypromować koncert czy sztukę (ale też jest to możliwe), o tyle promocja pokazu mody czy otwarcia kawiarni zakomunikowana w odpowiedni sposób i przez odpowiedni podmiot zdecydowanie może mieć sens. Jeżeli tylko masz pomysł i trafisz ze swoim komunikatem do odpowiedniej grupy docelowej, ten portal zdecydowanie jest dla Ciebie. Kto powinien komunikować treści na profilu? Najcenniejszy content na LinkedIn to ten tworzony przez użytkowników prywatnych. Dlaczego? Osiąga zdecydowanie lepsze zasięgi, zaangażowanie oraz jest bardziej wiarygodny. Jeżeli nie masz jeszcze założonego profilu na LinkedIn, to powinieneś szybko to nadrobić. Najważniejsze jest zadbanie o dwie rzeczy: 1. Dokładne uzupełnienie swojego profilu: krótki opis swojej osoby w podsumowaniu, doświadczenie zawodowe, obecne miejsce pracy, odbyte szkolenia i wolontariaty, działalność charytatywna, stworzone projekty i realizacje, a przede wszystkim rekomendacje od innych oraz potwierdzenie Twoich umiejętności. 2. Zbudowanie sieci kontaktów, czyli Twoich odbiorców. W odróżnieniu od Facebooka nie muszą być to Twoi znajomi, a potencjalni uczestnicy Twoich wydarzeń, partnerzy biznesowi, klienci. Jak stworzyć taką sieć? Pomyśl o ludziach z którymi kiedykolwiek wszedłeś w biznesowe kontakty, o osobach, z którymi obserwujesz się na Twitterze czy też którzy byli uczestnikami Twoich poprzednich wydarzeń. Znajdź ich i wyślij wiadomość tego typu podczas zapraszania ich do swojej sieci kontaktów: Dzień dobry. Obserwujemy się wzajemnie na Twitterze. // Należymy razem do grupy. // Oboje pisaliśmy do ... // Oboje uczestniczyliśmy w wydarzeniu. // Być może i tutaj znajdziemy wspólny język i pole do dyskusji. Pozdrawiam, ........................... Tekst: Anna Ledwoń Wszystko, co musisz wiedzieć o promocji wydarzeń na LinkedIn Z artykułu dowiesz się: Kiedy należy promować swoje wydarzenie jako firma, a kiedy jako osoba prywatna. Dlaczego warto stworzyć showcase page, by nie zaburzać swojego komunikatu. Czym jest LinkedIn Pulse i jak z niego korzystać. Jak wykorzystywać możliwość płatnej promocji na LinkedIn. 16 Mark e t i ng

RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==