Partner wydania: je 34% badanych firm. W kwietniu- -czerwcu podobna liczba firm zadeklarowała ich organizację (32%), a zimą już co piąta (21%). Najmniej wydarzeń planowanych jest na letni czas – tylko 7% firm decyduje się na nie. W 2016 r. tendencja była podobna, jednak w ubiegłorocznym badaniu poddano każdy miesiąc roku. Na wykresie 1 odnotowano dwie tendencje rosnące od kwietnia do czerwca. Miesiącami, w których organizowano więcej niż zwykle konferencji, były także październik oraz grudzień. CO DECYDUJE O WYBORZE MIEJSCA NA ORGANIZACJĘ SPOTKAŃ BIZNESOWYCH I KONFERENCYJNYCH? 5. Jak pozyskać klienta konferencyjnego? Na co klienci zwracają uwagę: na cenę, kuchnię, odległość od siedziby, jakość świadczonych usług, a może wpływ ma opinia innych? W analizie rynku spotkań konferencyjnych i biznesowych istotne było zbadanie, jakie czynniki z punktu widzenia firm są kluczowe przy wyborze miejsca spotkania. Po wstępnych analizach, zdefiniowaniu swoich potrzeb, analizie ofert klienci muszą dokonać ostatecznej weryfikacji i podjąć decyzję dot. wyboru obiektu na konferencję czy spotkanie biznesowe. W tym zakresie badania potwierdziły, że cena i bliskość/dogodny dojazd dla uczestników to dwa najważniejsze czynniki. To one decydują ostatecznie o wyborze lokalizacji. 53% wskazało na cenę, a ponad 48% na bliskość/dogodny dojazd dla uczestników. Jednak w tej edycji badań waga ceny spadła o 8%, w porównaniu z ubiegłorocznym badaniem. 6. Oczekiwania uczestników vs. założenia organizatorów konferencji. Czy firmy wiedzą, jak pracownicy chcieliby spędzić czas podczas spotkań konferencyjnych? Czy jedni i drudzy chcą spotykać się podczas weekendu, czy raczej preferują konferencje trwające w trakcie dni pracy? II edycja badań została poszerzona o nowe pytania i obszary. W tym roku poddano badaniom aspekt poznania potrzeb uczestników konferencji oraz priorytetów organizatorów. Czy znają potrzeby uczestników? W pierwszym pytaniu sprawdzono, jakie dni tygodnia są dla jednych i drugich dobre na uczestnictwo w konferencji. Dla 50% uczestników dni tygodnia są bez znaczenia. 42% firm podziela tę opinię. W weekend chętniej niż firmy w spotkaniach służbowych uczestniczyliby pracownicy, dla 16% weekend to dobry czas, natomiast tylko 9% firm jest gotowych na poświęcenie czasu na spotkania firmowe podczas weekendu. Jeśli chodzi o najważniejsze czynniki wpływające na satysfakcję uczestników konferencji/spotkania, to wg organizatorów są to: jakość kuchni (prawie połowa wskazań), standard pokoi (ponad 40% wskazań) i łatwość dojazdu (39%). Najistotniejszymi czynnikami wyjazdu firmowego z perspektywy jego uczestnika są jakość kuchni (40%), bliskość natury (35%) oraz standard pokoi (34%). Uczestnicy konferencji najchętniej na wyjazd firmowy wybraliby się w miejsca będące blisko natury (tak twierdzi prawie 30%). Na zakończenie II edycję badań zrealizowano na próbie przedsiębiorstw kwotowo dobranych wg klasy wielkości zatrudnienia. W badaniu pracowników była to próba ogólnopolska reprezentatywna dla ogółu ludności kraju pod względem wieku, płci oraz miejsca zamieszania. Kolejna, III edycja badań realizowana będzie w II połowie 2018 r. Wykres 3. Czynniki decydujące o wyborze oferty konferencyjnej // Atrakcyjna oferta cenowa Bliskość/dogodny dojazd dla uczestników Wysoki standard i obsługa miejsca Atrakcyjne położenie obiektu Od dawna organizujemy konferencje/ /spotkania w tym miejscu Rekomendacja, opinia innych Prestiż miejsca Inne 53% 48% 32% 31% 30% 20% 19% 7% 11
RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==