Partner wydania: z zachowaniem proporcji wielkości poszczególnych typów firm. Ponad 60% badanych firm to przedsiębiorstwa zatrudniające 10-50 pracowników, co piąte od 51 do 250, a więcej niż jedno na dziesięć powyżej 250 pracowników. Najwięcej, bo ponad 40% firm biorących udział w badaniu prowadzi działalność usługową, 3 na 10 firm zajmuje się produkcją przemysłową, co piąta handlem. W produkcji rolnej specjalizuje się 7% badanych firm. 1. Czy firmy chętnie organizują spotkania poza swoją siedzibą? Prawie 80% firm organizuje spotkania biznesowe i konferencyjne poza nią. Po określeniu wielkości firm, sprawdzeniu, w jakim sektorze usług działają, poddano badaniu kwestię, która miała udzielić odpowiedź na pytanie, czy firmy organizują jakiekolwiek spotkania biznesowe poza siedzibą swojej firmy? W 2017 r. więcej niż 2 firmy na 10 zadeklarowały, że organizują spotkania i konferencje dla pracowników, klientów lub kontrahentów poza swoją siedzibą – jest to wynik podobny do tego z 2016 r. Badania dwóch edycji wskazały, że wraz ze wzrostem wielkości zatrudnienia następuje wzrost odsetka przedsiębiorstw, które organizują tego typu spotkania. 2. Wydatki firm na konferencje. Czy ulegają zmianie? Ile z badanych firm ma milionowe budżety? Analiza badań dwóch edycji pozwala stwierdzić, że w 2016 i w 2017 r. budżety i ich planowanie były na podobnym poziomie. Na przestrzeni dwóch lat budżetowych żadne okoliczności wewnętrzne oraz zewnętrzne nie wpłynęły na zmianę zakładanych środków finansowych na ich wydatkowanie w badanym obszarze. Małe, średnie czy duże przedsiębiorstwa decydują się ciągle na podobnym poziomie jak w roku ubiegłym na przeznaczenie środków na organizację konferencji poza siedzibą firmy. Aktualnie 50% respondentów z badanych firm odpowiedziało, że są to budżety do 100 000 zł, jedna firma na dziesięć przeznacza na ten cel kwoty od 101 000 zł nawet do 500 000 zł, 5% firm planuje wydać od 501 000 zł do 1 000 000 zł, a 3% decyduje się na wydatki nawet powyżej 1 mln zł. Co czwarty ankietowany nie wskazał przedziału, w jakim mieszczą się roczne wydatki. W 2016 r. odpowiedzi ww. danych różniły się tylko w zakresie +/- 1%. 3. Dla prawie 80% firm okres kilku miesięcy to standardowy czas, jaki planują przeznaczyć na poszukiwanie odpowiedniej lokalizacji. Wyniki przeprowadzonych badań pokazują, że racjonalnie i bez pośpiechu firmy poszukują odpowiednich miejsc na organizację swoich spotkań oraz na wydanie przeznaczonych na ten cel środków. Zestawiając do tego dane dotyczące tego, w jakim okresie organizowane są w skali roku spotkania, pozyskujemy dane pomocne dla działów sprzedaży, które mogą określić, w jakich miesiącach klienci zaczynają poszukiwania. Prawie 80% firm planuje zawsze czas na poszukiwanie lokalizacji wynoszący od miesiąca do nawet ponad 6 miesięcy. Dokładniej w badaniu dane wyglądają następująco: przedsiębiorstwa decydujące się na wydanie środków na organizację spotkań biznesowych w większości potrzebują od miesiąca do trzech na poszukiwanie odpowiedniej lokalizacji (2016 – 45%, 2017 – 41%). Nawet pół roku i więcej czasu na wybór przeznacza co czwarta firma w 2017 r. (22% – 2016). Aż 6 miesięcy wcześniej na znalezienie miejsca potrzebuje ponad 10% firm (2016, 2017). W 2016 r. żadna z badanych firm nie zadeklarowała, że potrzebuje mniej niż 14 dni na poszukiwanie lokalizacji, w 2017 r. tylko 1% badanych tak zadeklarował. 4. W jakich kwartałach planowane są konferencje? Badania potwierdzają, że w II i IV kwartale roku organizowanych jest prawie 70% ze wszystkich konferencji. Badania 2017 potwierdzają, że w roku są dwa peaki konferencyjne: w okresie wiosennym oraz jesiennym. Na II i IV kwartał przypada prawie 70% organizowanych spotkań w roku. Najwięcej z nich ma miejsce w IV kwartale (wrzesień–grudzień) – w tym czasie organizuje Wykres 2. Okresy organizowania przez firmy spotkań i konferencji // 21% 32% 34% 6% 7% styczeń–marzec kwiecień–czerwiec lipiec–sierpień wrzesień–grudzień nie wiem/trudno powiedzieć Wykres 1. Czy firma organizuje spotkania poza swoją siedzibą? // 79% Tak 21% Nie 10 Okiem eksperta
RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==