Partner wydania: Publikacja II edycji niezależnych badań firm i przedsiębiorstw oraz pracowników. Warszawa, wrzesień 2017 r. W 2016 r. rozpoczęto cykl poświęcony ogólnopolskim badaniom o tematyce rynku usług biznesowo-konferencyjnych dla firm i przedsiębiorstw w Polsce. W maju 2016 r. odbyła się premiera I edycji badań, natomiast na początku tej jesieni zaprezentowano kolejny II raport dot. rynku usług spotkań biznesowych oraz konferencyjnych. Jest to cykliczny projekt realizowany przez Hotel Narvil Conference & Spa mający na celu stałe badanie i analizę zmian zachodzących w tym segmencie na rynku. Projekt badawczy realizowany jest każdorazowo przez niezależną firmę badawczą i jest poświęcony tematom biznesowych spotkań konferencyjnych. Pomysłodawcą oraz inicjatorem cyklu jest Hotel Narvil Conference & Spa w Serocku, który wprowadza narzędzia, aby poznawać biznes i rynek, na którym działa. – Już po raz drugi przeprowadziliśmy ogólnopolskie badania rynku branży spotkań biznesowych i konferencyjnych. Jest to dla nas bardzo ważny obszar w prowadzonym przez nas biznesie. Chcemy znać rynek, śledzić zachodzące w nim zmiany, poznawać tendencje – a w rezultacie odpowiadać celnie na potrzeby naszych klientów biznesowych. Kontynuowane przez nas badanie „Rynek spotkań biznesowych w Polsce pod lupą organizatorów i uczestników: Kto? Co? Za ile? I gdzie?” stanowi wartość nie tylko dla nas, ale dla całej branży. Odpowiada na wiele ciekawych zagadnień, które dla działów sprzedaży czy marketingu są pomocne w codziennej pracy z klientem biznesowym – mówi Grażyna Kowalczyk, dyrektor generalny Hotelu Narvil Nowe obszary badawcze w II edycji badań Analiza wyników badań z roku poprzedniego wpłynęła na podjęcie decyzji, aby w 2017 r. do ankiety dołączyć kolejne, nowe pytania, pozwalające poznać inne aspekty. Zdefiniowano w tej edycji dokładniej, w jakich kwartałach roku firmy planują organizację wydarzeń. Ciekawe było wprowadzenie tematów, które miały za zadanie zbadać, na co organizatorzy spotkań (w tym firmy, działy HR) zwracają uwagę, gdy mają za zadanie zorganizować dla swoich pracowników, kontrahentów takie spotkania. Z drugiej strony poddano badaniu uczestników tych spotkań, aby dowiedzieć się, czy rzeczywiście dane założenia organizatorów spełniają ich oczekiwania. Badanie polskich przedsiębiorstw i metodologia badań W ramach badań w 2016 oraz w 2017 r. pytania dot. rynku usług konferencyjnych skierowano do przedsiębiorstw w Polsce. Badania przeprowadzono metodą telefoniczną (CATI) na podstawie standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo. Celem założonym przy pierwszym badaniu (2016) było rozpoznanie całości rynku przedsiębiorców z podziałem na mikro, małe, średnie i duże przedsiębiorstwa – tak aby uzyskać całościową charakterystykę rynku oraz pozyskać informacje o tym, jakie przedsiębiorstwa inwestują, oraz które organizują i w jakim zakresie spotkania biznesowe. W wyniku badań okazało się, że tylko 3% mikroprzedsiębiorstw organizuje spotkania poza siedzibą firmy. Przy kolejnym badaniu podjęto decyzję, aby zbadać te firmy, które w 2016 r. zadeklarowały organizację spotkań i konferencji poza swoją siedzibą. Ich wielkości zostały dobrane kwotowo Rynek spotkań biznesowych w Polsce pod lupą organizatorów i uczestników: Kto? Co? Za ile? i gdzie? Z artykułu dowiesz się: Ile firm w Polsce planuje i organizuje spotkania oraz konferencje poza siedzibą swojej firmy. Jakie budżety firmy przeznaczają na organizację wydarzeń biznesowych – ile z nich planuje przeznaczyć środki o wartości powyżej miliona złotych. Czy cena pozostaje najważniejszym kryterium wyboru miejsca spotkań czy konferencji biznesowych. W którym kwartale firmy decydują się na organizację spotkań i jakie czynniki ostatecznie wpływają na wybór miejsca konferencji. Tekst: Hotel Narvil Conference & Spa, Redakcja Badania: Instytut IBRiS 8 Okiem eksperta
RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==