pomysłów spowodował, że zatęskniliśmy za prostym jedzeniem. Prostym, ale niebanalnym. Niezwykłą sztuką jest przygotować coś zgodnie z babciną recepturą, by smak zachwycał jak kiedyś. Lokalne przysmaki to niejednokrotnie absolutne perełki i to powinien być dominujący trend w najbliższym czasie. RELACJA KLIENT – AGENCJA Współpraca z klientem w naszym zawodzie to podstawa. Ona ewoluuje z każdym rokiem. Dziś wszyscy – klient, agencja, podwykonawcy – jesteśmy partnerami. Gramy do jednej bramki, doradzamy sobie wzajemnie. Taka relacja z pewnością się jeszcze pogłębi. Każda ze stron się rozwija. Edukacja, mnogość wydarzeń i konferencji, które skupiają najlepszych i największych w branży, wymiana doświadczeń, profesjonalne kierunki studiów i rozwój nowoczesnych technologii. Dzięki temu zmieniło się myślenie klientów, którzy przeznaczając konkretny budżet na organizację wydarzenia, oczekują wymiernych efektów. Mają świadomość, że jeśli oczekują kompleksowego wsparcia – w zakresie komunikacji, brandingu, doradztwa w zakresie działań PR-owych firmy – muszą się liczyć z większymi kosztami. Na przestrzeni ostatnich lat obserwujemy olbrzymią zmianę mentalności również w kwestii samych wydarzeń. Event marketing stał się jednym z najważniejszych i najbardziej skutecznych narzędzi w procesie sprzedaży, budowania marki oraz zarządzania relacjami. Mamy do czynienia z wieloetapowymi, skomplikowanymi i długoterminowymi projektami, które mają na celu podkreślić wartości firmy, jej silną pozycję na rynku oraz zakorzenić się głęboko w świadomości grupy docelowej. Event ma odzwierciedlać strategię biznesową przedsiębiorstwa, ma być spójny z innymi przekazami, brandingiem czy wizerunkiem marki. Strategia eventów i budowanie świadomego kontentu w wielu firmach zaczynają być planowane już na cały rok, co również świadczy o tym, że branża jest coraz bardziej świadoma. Prognozujemy więc, że dzięki tym zmianom w mentalności klientów będziemy realizować być może nieco mniej eventów, jednak na znacznie większą skalę, z większymi budżetami, bardziej wymagających. Zmiany są nieuniknione, branża eventowa prze do przodu, jednak warto pamiętać, że symbolem tych zmian i postępów zawsze byli i będą ludzie. Mimo wszelkich prognoz, gdzie wszystko będą mogły za nas wykonać automaty, nadal „jesteśmy w grze”. Relacji, uczuć, kreatywności, bezpośrednich kontaktów nie zastąpi nawet najlepiej skonstruowany robot. To nasze chęci, samozaparcie i dążenie do doskonałości nakręcają tę eventową maszynę. Branża potrzebuje zatem doświadczonych ludzi, na pewno więc będziemy obserwować także wzrost ofert pracy dla event managerów i migracje pracowników. To dobrze. Branża eventowa obrała właściwy kierunek. Bo choć dążymy do tego, co nowe, poszukujemy innych smaków, rozwiązań, udoskonalamy, co tylko się da, to również tęsknimy za tym, co było. Za smakami dzieciństwa, za zapachem papierowej książki i kontaktem z drugim człowiekiem – nie poprzez komunikator, tylko siedzącym przy jednym stole. Ważne więc, by się rozwijać, lecz nie pędząc ślepo przed siebie, sięgać po nowe, szanując i zachowując tradycję. ADRIANA PIEKARSKA // właścicielka marki Exclusive Event Ekspert z dziedziny event marketingu z 12-letnim doświadczeniem. Właścicielka największej na Śląsku agencji eventowej – Exclusive Event – oraz marki Event Marketing Institute. Finalistka konkursu Bizneswoman Roku, dwukrotna finalistka konkursu Osobowość Roku w branży Mice. Kobieta, która nie boi się wyzwań – łamie standardy, zaskakuje oraz serwuje niezapomniane emocje. Od lat skutecznie przekazuje swoją wiedzę zarówno podczas warsztatów szkoleniowych, jak i podczas konferencji branżowych, występując w roli prelegenta. Jej mottem życiowym jest paradoks dziecięcej energii: „Nie mam siły iść dalej, ale mogę pobiec”. NAPISZ DO AUTORKI: adriana@exclusive-event.pl Ekrany, ścianki, tablice multimedialne, projekcje 3D i wirtualna rzeczywistość to aktualnie modne i pożądane narzędzia, jednak ciągle wiążące się z wysokimi kosztami i trudniejszą dostępnością. Czekamy więc na zwiększenie ich powszechności, a co za tym idzie – obniżenie kosztów, ułatwienie montażu i transportu. Partner wydania: 6 TEMAT NUMERU

RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==