już wiele dedykowanych eventom aplikacji, które usprawniają rejestrację Gości, dostarczają im informacji o agendzie itp. Niezaprzeczalnie nowe aplikacje pozwalają nam na jeszcze bardziej precyzyjne odpowiadanie na potrzeby klientów. Mimo tych wszystkich udogodnień komunikacji poprzez „jedno kliknięcie” obserwujemy jednak tęsknotę za tradycją. Coraz trudniej bowiem z tego nadmiaru informacji wyłuskać te naprawdę ważne, coraz częściej na stronach szukamy numeru telefonu, by zadzwonić i porozmawiać z drugim człowiekiem. Paradoksalnie jesteśmy dziś nieco przytłoczeni nowinkami technologicznymi, często nie jesteśmy w stanie za nimi nadążyć. Wniosek? Będziemy ze sobą po prostu więcej rozmawiać… 2. NOWE TECHNOLOGIE – SCENOGRAFIA SCENICZNA & MULTIMEDIA O ile rozwój „prywatnych” multimediów może nas chwilowo przygniatać, o tyle z nadzieją patrzymy w kierunku technologii wykorzystywanych podczas samych eventów. Jednak nie oczekujemy już kolejnych nowości na rynku, a raczej ich… spowszednienia. Ekrany, ścianki, tablice multimedialne, projekcje 3D i wirtualna rzeczywistość to aktualnie modne i pożądane narzędzia, jednak ciągle wiążące się z wysokimi kosztami i trudniejszą dostępnością. Czekamy więc na zwiększenie ich powszechności, a co za tym idzie – obniżenie kosztów, ułatwienie montażu i transportu. Znaczącym utrudnieniem dla agencji i jej podwykonawców jest dziś również logistyka, czyli dostarczanie wszystkich elementów na czas i transportowanie ich niejednokrotnie w miejsca trudno dostępne. Może za dwa lata ekran w rozmiarach 6 × 3 m wniesiemy do pomieszczenia zwinięty po prostu w rulon, a udźwignie go nawet drobnej budowy kobieta? Kto wie… Na pewno coś, co dziś jest wyjątkiem, stanie się wkrótce standardem. 3. CATERING Obecnie trendy kulinarne są coraz mocniej powiązane z samą koncepcją eventu, tworząc z nim jedną spójną całość. Coraz bardziej istotne jest podkreślenie właśnie przez kulinaria całej tematycznej koncepcji imprezy, tak aby każdy uczestnik poprzez kubki smakowe mógł poznać zamysł organizatora oraz mógł przenieść się duchem i ciałem w inny wymiar niż codzienność. W Polsce od długiego czasu mamy już znakomitych szefów kuchni, którzy z powodzeniem mogliby nosić miano czarodziejów. Kuchnia balansuje dziś na pograniczu alchemii i czarnej magii. Mamy coraz większy dostęp do produktów z drugiego końca świata, kucharze się szkolą, podpatrują, łączą smaki. Dziś szczyty popularności bije kuchnia fusion i kuchnia molekularna. To jednak na razie stosunkowo drogie rozwiązania, które pewnie z czasem również staną się bardziej dostępne. Kulinarnie więc z pewnością zostaniemy jeszcze mocno zaskoczeni. Być może też powrotem do korzeni (bo takie trendy również dziś można zaobserwować). Do łask np. wraca tradycyjna polska kuchnia – choć zaprezentowana w inny, nowoczesny sposób. Coraz częściej spotykamy się więc z wariacjami na temat kuchni lokalnej. Każdy region naszego kraju to przecież cudowne, różnorodne smaki. Napływ zagranicznych Niezaprzeczalnie nowe aplikacje pozwalają nam na jeszcze bardziej precyzyjne odpowiadanie na potrzeby klientów. Mimo tych wszystkich udogodnień komunikacji poprzez „jedno kliknięcie” obserwujemy jednak tęsknotę za tradycją. Coraz trudniej bowiem z tego nadmiaru informacji wyłuskać te naprawdę ważne, coraz częściej na stronach szukamy numeru telefonu, by zadzwonić i porozmawiać z drugim człowiekiem. Paradoksalnie jesteśmy dziś nieco przytłoczeni nowinkami technologicznymi, często nie jesteśmy w stanie za nimi nadążyć. JAK BĘDZIE WYGLĄDAŁA PRZYSZŁOŚĆ BRANŻY? // Zgodzę się, że w stosunku do lat ubiegłych da się odczuć pewne spowolnienie w rozwoju rynku. Przyczyn jest kilka. Wspomniane w artykule „opatrzenie się” nowych technologii z pewnością jest jedną z nich. Pracując dla klientów, którzy realizują w ciągu roku kilkanaście bądź kilkadziesiąt wydarzeń, każda agencja staje co chwila przed wyzwaniem zapewnienia „czegoś, czego jeszcze nie było”. Tutaj jest pole dla kreatywnych konceptów, wykorzystujących istniejące już rozwiązania techniczne w nowy, świeży sposób. Myślę również, że pod kątem atrakcyjności aplikacji mobilnych, wciąż jest tu jeszcze dużo miejsca na fajne, praktyczne i atrakcyjne z punktu widzenia klienta narzędzia. Na koniec zaryzykuję twierdzenie, że zdecydowanie daje się zauważyć wzrost kompetencji osób odpowiedzialnych za event marketing po stronie klientów. Coraz bardziej świadomie uczestniczą one w każdym etapie produkcji. Z czystym sumieniem mogą po udanej realizacji czuć się prawdziwymi współtwórcami jej sukcesu. Aneta Radzimirska managing director Idea Productions Poland Partner wydania: 5
RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==