CZAS NA FELIETON: KROK PO KROKU I TAK JESTEŚMY POD KONIEC ROKU! Przy naszych przedsięwzięciach eventowych szczegółowy harmonogram pracy, pilnowanie terminów, koordynowanie sztabu podwykonawców wchodzą w zakres podstawowych, standardowych działań. Uzgodnienie strategii, rozplanowanie długofalowych aktywności eventowych, wpisujących się w plany marketingowo-komunikacyjne klientów na najbliższe miesiące/lata – nie ma sprawy. A w sytuacji gdy planujemy kierunki rozwoju naszej branży? Na to zawsze jest czas, zawsze zdążymy. Jak to działa, było doskonale widać przy wejściu w życie: ∞∞ w maju br.: Rozporządzenia Ogólnego o Ochronie Danych Osobowych (RODO), które było opracowywane i dyskutowane przez cztery lata, a ostatecznie zostało przyjęte przez Parlament Europejski i Radę Unii Europejskiej w kwietniu 2016 r., ∞∞ w lipcu br.: Ustawy o usługach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych. Szok i niedowierzanie – w skrócie taka była reakcja naszego środowiska. Okazało się, że wprowadzenie nowych regulacji jest ogromnym zaskoczeniem. Naprawdę już?! Funkcjonowanie w nowej, nieco zmienionej rzeczywistości okazało się wyzwaniem, ale również pokazało, że w obliczu wyzwań potrafimy dzielić się wiedzą, pomagać sobie, udostępniać rozwiązania pomagające wdrażać nowości, zarządzać kwestiami prawnymi itp. Z tego punktu widzenia dobiegający końca 2018 r. traktuję jako czas pełen zmian, wyzwań i inicjatyw branżowych. Dostrzegam zdecydowanie więcej sukcesów niż porażek. Mówienie jednym Debaty, dyskusje, konsultacje branżowe. Na brak zmian w ostatnich dwunastu miesiącach chyba nikt z nas nie może narzekać. Każdy, kto chciał mieć realny wpływ na kierunki rozwoju branży MICE, miał szansę zabrać głos. Jednak kiedy nadszedł czas wejścia w życie zaktualizowanych bądź zupełnie nowych rozwiązań, wtedy dobrym radom nie było końca. Tekst: Marta Chmielewska Rys. Andrzej Nykowski Partner wydania: 62 WIADOMOŚCI Z BRANŻY

RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==