Kreacja i kreatywność to słowa klucze, które w świecie eventów odmieniane są przez wszystkie możliwe formy i przypadki. Kreatywne podejście do kolejnych realizacji nie jest atutem dobrego event managera, to „must have” w branży. Co tak naprawdę wyróżnia najlepszych na rynku? Odpowiedź jest prosta: 1. Kreatywne myślenie osadzone w dynamicznie zmieniających się realiach rynkowych. 2. Umiejętność tworzenia niepowtarzalnych koncepcji nie tylko na poziomie pomysłu, ale przede wszystkim na poziomie planów realizacyjnych. Event managerowie dążą do tego, aby prowadzone przez nich projekty były niepowtarzalne, jedyne w swoim rodzaju. Aby stworzyć wyjątkowy projekt, niezbędne są spotkania, rozmowy i wymiana doświadczeń osób reprezentujących odmienne punkty widzenia i potrafiących spojrzeć na ogromne przedsięwzięcie, jakim jest organizacja eventu, z różnych perspektyw. Często inspiracja przychodzi „znikąd”, jedno słowo „rzucone” w rozmowie staje się punktem wyjścia do całej koncepcji wizualnej wydarzenia. A co zrobić, gdy nie przychodzi? Skąd ją czerpać? Obecnie inspiracji najczęściej szukamy w zasobach internetu, w którym bez trudu znaleźć można ciekawe pomysły. Jednym z takich miejsc „w sieci” jest platforma www.livecreation.pl, w której zebrane są najciekawsze multimedialne aranżacje eventowe z całego świata. Śledzenie międzynarodowych produkcji, premier technologicznych pobudza wyobraźnię i często staje się punktem wyjścia do zachwycających, nieszablonowych koncepcji opraw multimedialnych. Technologia pozwala nam na wiele. Dzięki nowym produktom i coraz „mocniejszemu” zapleczu technologicznemu kreatywność rzadko jest blokowana przez krótkie „nie da się”. Oczywiście cześć pomysłów należy zmodyfikować, aby finalnie zamierzony efekt został osiągnięty. Nie zmienia to faktu, że za „wielkimi i śmiałymi” pomysłami muszą stać twarde wyliczenia i fakty. Nie mówimy tu jedynie o budżecie, który oczywiście też jest jednym z kluczowych elementów, ale o parametrach technicznych miejsca, harmonogramie pracy i możliwościach sprzętowych. Tak naprawdę duża część eventu zamknięta jest w sztywnych ramach Excela, rysunkach technicznych, planach oświetlenia itp. Dlatego tak ważne jest, aby od samego początku pracować i rozmawiać ze sprawdzonymi partnerami biznesowymi. ROZWIĄZANIA, KTÓRE INSPIRUJĄ EVENT MANAGERÓW Z artykułu dowiesz się: Co tak naprawdę wyróżnia najlepszych realizatorów eventów na rynku. Za pomocą jakich narzędzi możemy wizualizować klientowi efekt finalny eventu. Czym są systemy typu KINETYK i oprogramowanie NOTCH VFX. Które rozwiązania były najbardziej widoczne w roku 2018. Tekst: Dominika Borawska Partner wydania: 48 TECHNOLOGIE I INNOWACJE

RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==