typowych dekoracji świątecznych typu bombki i stroiki świąteczne, a zastąpienie ich kryształami, dużą ilością światła, świecidełek, do tego wszystko w kolorach srebra i bieli. Białe i transparentne meble to główny trend wyposażenia świątecznego. Przeźroczyste krzesła, cekinowe obrusy zdobią stoły i „ubierają” salę. Dodatkowo dużym powodzeniem cieszą się tzw. białe drzewa jako element dekoracji np. stołów lub strefy chillout. Drzewa ubrane w miniświecidełka oraz kryształy imitujące sople lodu, to w tej chwili trend świątecznych dekoracji. Coraz częściej spotkania świąteczne mają być eleganckie i przybierają formułę gali, co oznacza, że stają się coraz bardziej glamour i przybierają śnieżnego i lodowego klimatu. Nawet fotel Świętego Mikołaja coraz częściej jest biały lub transparentny, a samego Mikołaja godnie zastępuje Dziadek Mróz. Drugi dekoracyjny trend to natura, drewno, ciepło kominka, grube koce i ciepłe skarpety. Tu dominują drewniane krzesła, lniane obrusy, drewniane podtalerze czy duża liczba naturalnych elementów niczym prosto z lasu. Dekoracje to jedno, ale prawdziwym trendem jest inwestycja w scenografię. Wynajęcie miejsca, zamówienie cateringu i gwiazdy muzycznej to już mało. Obecnie na topie jest przeniesienie uczestników w zupełnie inny, magiczny świat. Zmiana obiektu w alpejski domek narciarski lub księżycowy krajobraz czy wehikuł czasu, to tylko kwestia wielkości budżetu, jakim dysponujemy. Do tego wszystkiego ogromną rolę odgrywają multimedia, które wręcz mogą przemalować przestrzeń danej lokalizacji. Światła to jedno, ale ekrany, mappingi czy nawet najprostsze śnieżkowe gobo (projektory logo) potrafią zbudować wyjątkową atmosferę oraz przenieść uczestników do świątecznego świata. 3. ATRAKCJE Niegdyś główną atrakcją świątecznego eventu korporacyjnego był… alkohol, a właściwie jego morze i pełna dostępność. Nic tak nie smakowało jak wódeczka na koszt szefa. Te czasy na szczęście odeszły już w zapomnienie i mimo że gdzieś na pewno wciąż natkniecie się na tego typu event, to mamy nadzieję, że dziś główne znaczenie w inspirujących i ciekawych eventach świątecznych mają atrakcje eventowe i chęć wspólnego tworzenia czegoś wyjątkowego. Lista atrakcji, jakie mogą pojawić się na spotkaniach świątecznych, jest naprawdę długa i w dużej mierze zależy od specyfiki grupy oraz jej liczebności. Tymczasowe lodowisko zlokalizowane np. w dostawionej do obiektu hali namiotowej to oczywiście bardzo indywidualny projekt i z pewnością dostępny dla tych, którzy nie boją się budżetowych wyzwań. Znane są w branży również eventy, gdy to tafla zamkniętego lodowiska halowego stałą się miejscem głównej zabawy uczestników oraz miejscem, gdzie również rozstawiono stoły. The sky is the limit. Wszystko zależy więc od budżetu. Dobra zabawa podczas spotkania świątecznego to jedno, zatem wszystkie atrakcje angażujące uczestników i integrujące ich będą zachwycające. Pomysłem na atrakcję wydarzenia może być np. ubiór, który zwykle potrafi przyprawić o prawdziwy zawrót głowy. Na zachodzie hitem na temat przewodni Christmas party są: świąteczne swetry, które im brzydsze i bardziej obciachowe, tym lepsze. Sweter z bałwankiem, reniferkiem czy skarpety w Mikołaje od razu rozbudzają uśmiech i są tematem głównym wydarzenia, a następnie źródłem wielu dowcipów i zabawnych sytuacji. Zaryzykuj i stwórz tej zimy „an ugly sweater Christmas party”. 4. WSPARCIE POTRZEBUJĄCYCH Święta to również czas, aby zwrócić uwagę na otaczające nas społeczności i wspomóc potrzebujących. Wsparcie organizacji charytatywnych, domów dziecka czy placówek opiekuńczych, a nawet szpitali to wielki gest, ale również świadome budowanie zaangażowania w otaczający nas świat. Zbiórka zabawek, potrzebnych przedmiotów czy środków higienicznych, a często i jedzenia, jest dość powszechna i prosta. Możesz nawet zorganizować kolację charytatywną i zaprosić szefa organizacji charytatywnej do przemawiania i podnoszenia świadomości. Trendem są również eventy CSR-owe, wspólne tworzenie paczek dla domów dziecka czy innych placówek, które potrzebują wsparcia. Trendem światowym jest natomiast zapraszanie na korporacyjne eventy rdzennych mieszkańców danego regionu, zwykłych ludzi, którzy m.in. pokazują tradycje, ich życie oraz kulturę. ANNA NOWAKOWSKA // CEO MICE & VENUE Consulting blogerka strefamice.pl Z branżą związana od ponad 15 lat. Jedna z inicjatorek założenia SBE, w którym od początku istnienia aż do grudnia 2017 r. sprawowała funkcję Członka Zarządu ds. Edukacji. Twórca projektu edukacyjnego Studium Event Management. Odpowiedzialna za współpracę z uczelniami wyższymi w zakresie tworzenia nowych programów edukacyjnych. Autorka programu studium oraz licznych szkoleń z dziedziny event management, event marketing oraz MICE Venue Management. Członkini Rady Etyki branży eventowej i członkini SKKP prowadzi również bloga eventowego: www.strefaMICE.pl. NAPISZ DO AUTORKI: anna@strefamice.pl Podobał Ci się ten tekst? Pobierz pełen „Trendbook Sezon Zimowy 2018” na stronie Digital Knowledge Village i przygotuj się na tegoroczny event świąteczny, noworoczny i karnawałowy: https://knowledgevillage.pl/event-space/trendbook/ Partner wydania: 33

RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==