Trendy i inspiracje często są pomocne przy planowaniu wydarzeń, ale co robić, gdy spotykamy klienta, który – jak uważa – wszystko już miał, a przed nami organizacja jednego z kluczowych eventów w roku, czyli Christmas party. To zadanie z pewnością przysparza trosk niejednemu event managerowi, ale z drugiej strony uruchamia niesamowite pokłady kreatywności i chęci stworzenia eventu jeszcze bardziej wyjątkowego niż dotychczasowe. Pomysł, kreacja, scenariusz to z pewnością jedne z kluczowych elementów udanego eventu. Ale jak znaleźć to coś, jak zaskoczyć klienta, jak osiągnąć efekt wow i jednocześnie być trendy, sexy czy fancy? Czy trendy to zawsze znaczy coś nowego, innego, niespotykanego do tej pory? A może obecnie trendem są tradycyjne rozwiązania, które przy odrobinie kreatywności przekształcone zostają w spektakularny event z efektem wow. Warto podglądać świat, szukać inspiracji i ciekawych rozwiązań. Jakie trendy zatem panują w tej chwili w branży eventowej i organizacji świątecznych spotkań? Poniżej zebrałam kilka trendów i elementów inspiracyjnych, aby Wasze świąteczne przyjęcie było wyjątkowe i niezapomniane, w szczególności przez uczestników wydarzenia. 1. CATERING I MENU Catering jest zawsze kluczową sprawą w ramach imprezy. Śledzik, pierogi z kapustą, barszczyk? A może kuchnie świata? Coraz częściej oprócz tradycyjnej kuchni świątecznej podczas Christmas party serwowane są dużo ciekawsze dania od tradycyjnego śledzia. Czasem wystarczy też jego inne podanie – np. w pudełkach, ubranie w dodatkowe elementy, dekoracje itp. Nowe szaty tradycyjnej potrawy mogą doprowadzić do tego, że będzie to główna atrakcja wydarzenia. Uczynienie z cateringu atrakcji eventu to prawdziwa sztuka i duża umiejętność organizatorów i catererów. Mimo różnorodności kultur, mody na diety fit, wciąż w menu świątecznym króluje tradycja. Warto więc pomyśleć chociaż o dodatkowych akcentach, jak np. mikołajkowe ciastka (czapki wykonane z truskawki) lub bezikowe bałwanki, które na pewno zrobią furorę i będą często fotografowane przez uczestników. To drobiazgi, dla niektórych z pewnością mocno kiczowate, ale prawda jest taka, że wystarczy dodać logo firmy i promocja w social media zapewniona. A częste fotografowanie się z logo marki w pozytywnym świetle znacznie podnosi jej wartość, a z pewnością wzmacnia wizerunek pozytywnej i przyjaznej firmy, co w dobie problemów ze znalezieniem odpowiednich pracowników, staje się niezwykle ważne. W tematyce cateringu smak to jedno, ale forma podania to drugie. Wszyscy pokochaliśmy food trucki, streetfoodowe jedzenie na stałe zadomowiło się już w naszym kraju – stacja z grzanym winem, kakao lub zimową kawą czy herbatą na pewno spotka się z uznaniem uczestników. Nie bójmy się w nasze eventy wplatać elementów, które kochamy na co dzień. Nie bójmy się z – na pozór błahego – elementu eventu, jakim jest zapewnienie wyżywienia uczestnikom, stworzyć jego największą siłę i atut. 2. DEKORACJE Święta kojarzą nam się głównie z kolorem czerwonym i zielonym. Czerwone bombki, Św. Mikołaj, zielona choinka – to standardowe elementy dekoracyjne świątecznych eventów. Połączenie tych dwóch kolorów stanowi zdecydowanie najczęstszą dekorację świąteczną. Trendem światowym jest jednak odejście od JAK ZAPLANOWAĆ I ZORGANIZOWAĆ IMPREZĘ ŚWIĄTECZNĄ, NOWOROCZNĄ I KARNAWAŁOWĄ? POZNAJCIE CZĘŚĆ BRANŻOWEGO TRENDBOOKA 2018! Z artykułu dowiesz się: Jak wybrać odpowiednie miejsce na świąteczne wydarzenie. Jakie oświetlenie, nagłośnienie i scenografię warto wybrać, by wyjść poza schemat. Czy atrakcje na grudniowo-styczniowym spotkaniu to wciąż Mikołaj i obdarowywanie się prezentami. Tekst: Anna Nowakowska Partner wydania: 32 KNOW-HOW ORGANIZATORA

RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==