Panuje zgoda co do tego, że już najwyższy czas, aby działać w pełni profesjonalnie, stosować zasady wypracowane w ramach dialogu branżowego. Dysponujemy Białą Księgą, gdzie można znaleźć szczegółowe wytyczne dotyczące standardów i dobrych praktyk dla rynku komunikacji marketingowej. Czyli wiemy, co i jak robić, a niestety nadal mamy bardzo często do czynienia z działaniami, które budzą wątpliwości, jeśli przyjrzymy się im pod kątem zachowywania zasad uczciwej konkurencji oraz dbania o własność intelektualną (m.in. prawa autorskie i know-how). Wiele spotkań – począwszy od 2015 r. – w takich obszarach tematycznych, jak: eventy oraz media, komunikacja digital i full service, incentive travel, komunikacja PR czy branding doprowadziło do podpisania pod koniec listopada ubiegłego roku Białej Księgi. Było zwieńczeniem pracy ponad 60 ekspertów z działów zakupów, marketingu i agencji, stowarzyszeń i organizacji branżowych, reprezentantów 40 firm z różnorodnych branż oraz kilkuset osób – uczestników spotkań otwartych. Sztab ludzi, ogrom wykonanej pracy, a nadal niemal codziennie dochodzi do sytuacji, kiedy spotykamy się z – delikatnie mówiąc – wątpliwymi biznesowo bądź etycznie rozwiązaniami. ODPOWIEDZIALNOŚĆ – TO, CO INNI POWINNI PONOSIĆ Tak pisał Julian Tuwim. Branża w zdecydowanej większości zachowuje się tak, jakby zasady, standardy odnosiły się do innych uczestników rynku wydarzeń. A zacząć trzeba od siebie, zająć się własnym podwórkiem. Warto spojrzeć z szerszej perspektywy, bo koszty przygotowywania ofert, szeroko rozumianego uczestnictwa w przetargach, prac kreatywnych to ogromne kwoty, które ponosimy my wszyscy. Ma to wpływ na kondycję finansową każdego aktywnego uczestnika branży. OD DEKLARACJI DO REALIZACJI… DALEKA DROGA – CZAS NA PROFESJONALIZACJĘ BRANŻY EVENTOWEJ Z artykułu dowiesz się: Jakie informacje znajdują się w Białej Księdze. O jakich problemach branżowych należy mówić otwarcie, by poprawić kondycję rynku spotkań. Które działania mogą pomóc we wdrażaniu procedur eventowych. Tekst: Marta Chmielewska W publikacji, o której wspominamy w tekście, znajdziecie najlepsze praktyki i narzędzia, które posłużą Wam do profesjonalnego przygotowania się do przetargu na event (Źródło: Biała Księga Komunikacji Marketingowej) Partner wydania: 26 KNOW-HOW ORGANIZATORA

RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==