przesyłać spersonalizowane materiały czy zaprosić do uczestnictwa w kolejnym wydarzeniu oraz przesyłać promocje. Stworzenie prostego chatbota to także efektywniejsza obsługa klienta, niezwykle ważna w dzisiejszych czasach, gdzie oczekujemy odpowiedzi na zadane pytanie niemal natychmiast. POSTAW NA LINKEDIN! Odkąd Microsoft przejął LinkedIn, portal cały czas się zmienia i ewoluuje, a przede wszystkim zyskuje na popularności we wszystkich krajach na świecie, w tym w Polsce, gdzie liczba jego użytkowników przekroczyła 3 mln. Oczywiście LinkedIn to serwis biznesowy, zatem nie wypromujesz tam koncertu czy imprezy w klubie, ale jeżeli organizujesz wszelakiego typu konferencje, szkolenia czy wydarzenia branżowe, to zdecydowanie miejsce dla Ciebie! Kluczowe do promocji eventu na LinkedIn jest zbudowanie własnego personal brandingu w tym medium. Tylko w ten sposób dotrzesz do odpowiedniego rodzaju widowni, a także zbudujesz swój autorytet. Oczywiście możesz pokusić się o szybszą drogę, czyli reklamę w postaci InMaili wysyłanych do użytkowników, których nie masz w sieci kontaktów; bądź stworzenie profilu firmowego wydarzenia i wykorzystanie płatnej promocji, ale długofalowe działania związane z Twoim profilem prywatnym są zdecydowanie korzystniejsze i efektywniejsze. Twój profil był profesjonalnie uzupełniony. Być aktywnym użytkownikiem i wchodzić w interakcje z treściami innych. Cały czas rozwijać swoją sieć kontaktów. Dodawać wyłącznie merytoryczny, profesjonalnej jakości content. Informować o tym, kogo poszukujesz do współpracy (prelegent, sponsor, patron medialny). Mówić językiem korzyści. Co uczestnictwo w Twoim wydarzeniu przyniesie jego uczestnikom? Jaką potrzebę spełni? Pamiętaj o tym, aby: ANNA LEDWOŃ // creative director More Bananas Fascynatka mediów społecznościowych oraz marketingu internetowego. Doświadczenie zdobywała podczas pracy w dwóch krakowskich agencjach interaktywnych. Obecnie dyrektor kreatywna w agencji More Bananas. Autorka tekstów eksperckich do takich magazynów, jak „Online Marketing”, „Social Press”, „AdMonkey”, „Nowy Marketing” czy „Wirtualne Media”. Występowała na wielu konferencjach branżowych, szkoląc z social media, kampanii internetowych czy Facebook Ads. Organizatorka i pomysłodawczyni CRASH Mondays – cyklicznych spotkań z zakresu marketingu w Krakowie. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu technologii informacyjnych w marketingu, a także studia magisterskie z zarządzania i marketingu na Akademii Górniczo- -Hutniczej. NAPISZ DO AUTORKI: ania.ledwon@morebananas.pl Przykład eventowego chatbota Prowadząc działania mające na celu promocję wydarzenia w mediach społecznościowych, nie możesz zapominać o tym, co działało do tej pory, a nie koncentrować się tylko na trendach. Zdecydowanie cenniejszymi treściami od tych stworzonych przez nas samych na na naszych profilach jest User Genereated Content, czyli treści pozyskiwane i wstawiane przez innych użytkowników mediów społecznościowych. Idąc dalej tym tropem, niezwykle korzystne jest w dalszym ciągu nawiązywanie współpracy z influencerami. Co się zmieni w 2019 r.? Ciężej będzie znaleźć odpowiedniego influencera – jest ich coraz więcej, ale niestety część z nich to tzw. fake influencerzy budujący sztuczne interakcje. Pamiętaj również o treściach efemerycznych, czyli np. Stories na Instagramie. Przeglądane są w tym momencie częściej niż normalne zdjęcia w tym popularnym portalu. Partner wydania: 23
RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==