jest przygotowanie kilku nakładek: dla organizatorów, prelegentów oraz uczestników. DZIAŁAJ W GRUPACH DYSKUSYJNYCH Grupy dyskusyjne to kolejne, szczególnie wspierane przez Facebooka w tym momencie, miejsce na jego platformie. Stale rozwijane, co nie dziwi. Z grup korzysta miesięcznie ponad miliard użytkowników i niejednokrotnie spędzają tam więcej czasu, niż przeglądając Facebooka w „normalny” sposób, czyli przeglądając newsfeed (aktualności). Możesz stworzyć zamkniętą, ekskluzywną grupę dla uczestników swoich wydarzeń, w których informujesz ich o nadchodzących wydarzeniach jako pierwszych lub udzielasz specjalnych promocji. Możesz również udzielać się w grupach dyskusyjnych i promować swoje wydarzenia w grupach typu „Wydarzenie w mieście x”. Skuteczniejsze jednak jest działanie w grupach dyskusyjnych powiązanych z branżą Twojego przedsiębiorstwa czy organizowanego wydarzenia i udzielanie się tam najpierw z pozycji eksperta, aby zbudować autorytet i zaufanie, a następnie w nienachalny sposób poinformować o swoim wydarzeniu. PROWADŹ TRANSMISJE NA ŻYWO Transmisje na żywo opanowały nie tylko Facebooka, ale również YouTube czy Instagram. Nic dziwnego, są oglądane trzy razy chętniej niż normalne wideo! Aż 67% osób oglądających transmisje na żywo twierdzi, że są bardziej chętne do zakupu biletu na koncert czy wydarzenie, jeżeli wcześniej miały okazję zobaczyć livestream z podobnego wydarzenia. Idąc dalej, aż 45% odbiorców byłoby skłonnych zapłacić za dostęp do tego typu transmisji na żywo. Jak zorganizować ją bez żadnych dodatkowych narzędzi do webinarów online czy zamkniętych transmisji? Patrz wyżej – zamknięta grupa dyskusyjna, do której zaprosisz użytkowników! Dzięki transmisjom na żywo możesz również wypromować swoje wydarzenie – sesja Q&A lub wywiad z prelegentami/ organizatorem czy po prostu zaproszenie, gdzie do wygrania będzie wejściówka albo bilet czy kod rabatowy. To też świetna forma promocji. POSTAW NA WIDEO Tuż po transmisjach na żywo to jedna z najbardziej promowanych w tym momencie treści na Facebooku. Ale wideo opanowało cały internet. Badania przewidują, że do 2019 r. będzie stanowić ono 85% całego ruchu internetowego. Co więcej, 54% użytkowników ogląda już dzisiaj filmy w social media, a procent ten będzie ciągle rósł. Podobnie sytuacja ma się z reklamami wideo. Aż 65% wyświetleń wszystkich reklam na Instagramie pochodziło właśnie z tego typu treści! Wniosek? Aby być o krok przed konkurencją lub po prostu nie zginąć w social media, tworzenie treści wideo to wręcz przymus w nadchodzącym roku. Stworzyć relację z wydarzenia, aby zachęcić do wzięcia udziału w kolejnym. Poprosić użytkowników podczas wydarzenia o opinię o wydarzeniu i stworzyć testymonial (reklamę, która pokaże nasz produkt za pomocą pozytywnych doświadczeń naszych konsumentów). Stworzyć krótkie zajawki o nadchodzącym wydarzeniu, Poprosić o nakręcenie zaproszenia na wydarzenie prelegentów czy artystów. Możesz: Pamiętaj, że aż 94% użytkowników Facebooka korzysta z niego mobile, zatem konieczne jest, aby Twoje wideo było… wertykalne! Niezwykle ważna jest także pierwsza sekunda filmu, tyle właśnie trwa przewijanie newsfeedu Facebooka na telefonie – niech będzie dynamiczna i przyciągająca uwagę. Aż 80% użytkowników mediów społecznościowych ogląda filmy bez dźwięku, niezwykle ważne jest również dodanie napisów do filmu. TWÓRZ CHATBOTY To jeden z trendów w 2018 r., który zdecydowanie będzie kontynuowany w 2019 r. Według firmy Grand View Research światowy rynek chatbotów będzie do 2025 r. wart 1,23 mld dol.! Chatboty staną się zdecydowanie „bardziej normalne” dla użytkowników, zniknie efekt nowości i świeżości, a korzystanie z nich stanie się czymś naturalnym i intuicyjnym. Dzięki stworzeniu prostego chatbota (np. w takim narzędziu, jak Chatbotize czy Chatfuel) możesz być na bieżąco z uczestnikami swojego wydarzenia, zbierać opinie czy głosy na najlepszego prelegenta w czasie rzeczywistym, a po evencie Zamknięta grupa dyskusyjna dla uczestników wydarzenia (Źródło: Facebook) Przykład filmów stworzonych przy okazji promocji wydarzenia (Źródło: Facebook) Partner wydania: 22 MARKETING I PROMOCJA
RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==