Jeszcze dobrze nie zakończyliśmy 2018 r., a marketerzy już przewidują, co wydarzy się w 2019 r., a nawet co będzie marketingowym trendem w 2020 r. Czy warto ślepo podążać za trendami i poświęcać na nie swoje budżety? Już na wstępie mogę Was rozczarować: nie. Trendy okazują się często… wróżeniem z fusów. Na pewno natomiast należy zwracać uwagę na to, co wiodło prym w roku bieżącym. Właśnie te działania należy rozwijać, bacznie przyglądając się zmianom i przewidywaniom, a równocześnie być na nie otwartym. Co zatem czeka nas w 2019 r. głównie w kontekście wydarzeń? A raczej, jakie działania w nadchodzącym roku zdecydowanie powinieneś podjąć, aby wypromować swoje wydarzenie? POSTAW NA FACEBOOKA! Facebook nadal jest numerem jeden pod względem liczby użytkowników spośród wszystkich mediów społecznościowych. To także tam spędzamy znaczącą ilość czasu, jeżeli chodzi o social media (prawie 2 godziny dziennie!). Sam Facebook dąży powoli do tego, by zawładnąć każdą dziedziną naszego życia. Począwszy od stworzenia Marketplace (konkurencja dla OLX czy Gumtree), przez własne miejsce do zatrudniania pracowników i oferty pracy, aż po wydarzenia właśnie! Facebook wypuścił własną aplikację dedykowaną wyłącznie wydarzeniom. Facebook Local pozwala na odkrywanie wydarzeń w okolicy, ale nie tylko. Możemy je filtrować po dacie, miejscowości czy rodzajach. To swoistego rodzaju rozwinięta zakładka wydarzenia na Facebooku, ale zdecydowanie przyjemniejsza w obsłudze. W samych wydarzeniach tworzonych na Facebooku na przestrzeni ostatniego roku też zmieniło się bardzo wiele. Najważniejsze ze zmian, które wydarzyły się na Facebooku, to: a. Wydarzenia cykliczne. Od kilku miesięcy wydarzenia na Facebooku mogą odbywać się cyklicznie w wybranych przez nas okresach. b. Możliwość rezerwacji miejsca na wydarzenie poprzez Facebooka. Facebook wprowadził kilka opcji rezerwacji biletów – zarówno płatnych, jak i tych bezpłatnych. W przypadku tych płatnych do wyboru mamy opcje: zapłać przed wydarzeniem, zarejestruj się w witrynie (sprzedaż przez serwisy zewnętrzne) oraz możliwość zamówienia biletów w Messengerze. POZNAJ TRENDY 2019, KTÓRE WYPROMUJĄ TWÓJ EVENT Z artykułu dowiesz się: Czy warto wykorzystywać wszystkie nowinki, które pojawią się na rynku. Z jakich kanałów i serwisów będziemy korzystać w kontekście promocji wydarzeń – Facebook Local. Jak duży ruch w internecie będą niebawem stanowić materiały wideo. Które z topowych działań roku 2018 sprawdzą się również w 2019 r. Tekst: Anna Ledwoń Aplikacja Facebook Local (Źródło: Facebook) Partner wydania: 20 MARKETING I PROMOCJA
RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==