4. DOTYCHCZASOWA KOMUNIKACJA Jeżeli masz dane historyczne, analizujesz dane z call center, otrzymywane wiadomości e-mail, SMS czy komunikację i komentarze na mediach społecznościowych. Interesuje Cię głównie to, jakich słów używają Twoi klienci, jak piszą, jak dobierają słownictwo, jak budują zdania, jakich nazw i określeń stosują. 5. BADANIE PERSON W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH Powinno być wykonane już na etapie badania konkurencji, ale jeżeli Twoja organizacja nie dysponuje jeszcze takimi informacjami, to zdecydowanie zachęcam do wykonania tego zadania. Jak zrobić to najskuteczniej? Zweryfikuj profile społecznościowe oraz strony wydarzeń Twoich marek oraz konkurencji. Czego szukać? Zweryfikuj co najmniej 50 wpisów np. na Facebooku. Sprawdź liczby komentarzy, lajków i udostępnień (czyli zaangażowanie pod postami). Zobacz, kim są osoby, które wchodzą w interakcję z Twoją konkurencją. Sprawdź, kto zapisał się na wydarzenie. Zobacz, jakie marki reprezentują. Zdziwisz się, jak wiele ważnych danych możesz uzyskać. W zespole musisz mieć dwie cechy, aby poprawnie wykonać to zadanie. Pierwsza z nich to skrupulatność w zbieraniu danych, a druga to umiejętność „łączenia kropek” i opracowania klucza, którym będziesz się kierować, budując profile Twoich potencjalnych klientów. 6. IDENTYFIKACJA TRENDÓW Poznaj aktualne trendy. W tym celu możesz skorzystać z takich narzędzi, jak Sotrender czy Buzzsumo, które pomogą Ci zrozumieć i zidentyfikować obecne trendy. Kolejnym, dużo prostszym zadaniem będzie weryfikacja, czego szukają Twoi potencjalni klienci. W tym celu skorzystaj z pomocy Google. Interesują Cię narzędzia: Keyword Tools oraz Google Ads, szczególnie element tworzenia reklam w wyszukiwarce, gdzie możesz sprawdzić aktualną liczbę wyszukiwanych haseł, które mogą pokazać Ci zainteresowanie (lub jego brak) dotyczące konkretnej niszy oraz określić wysokość budżetu na podstawie kosztu danych haseł. Jeżeli już to zrobisz, dodatkowo warto zrobić podwójną weryfikację, korzystając z Google Suggest – czyli podpowiedzi, jakie Google udziela dotyczących wyszukiwanych haseł na podstawie tego, czego szukamy. Szukając słowa „konferencja”, trafisz na aktualnie najważniejsze trendy dotyczące danego zagadnienia. 7. BADANIE OPINII I DYSKUSJI Szczególnie wartościowy sposób w przypadku imprez masowych oraz targów. Za pomocą tego ćwiczenia może zweryfikujesz potencjał wpływu medialnego danego prelegenta czy influencera, który ma pomóc Ci w promocji wydarzenia. Korzystaj z możliwości wyszukiwania hashatagów na Instagramie, analizuj fora dyskusyjne na Facebooku, LinkedIn oraz pozostałe. Weryfikuj opinie na stronach internetowych konkurencji oraz branżach pokrewnych. Jeżeli przeszedłeś przez wszystkie powyższe etapy, dysponujemy ogromną ilością danych, aby przygotować profile (persony zakupowe), które pozwolą nam przygotować „wymarzony” przez naszą grupę docelową event oraz zaplanować kampanię marketingową i zwiększyć wyniki, które osiągniemy. Solidne przygotowanie person zakupowych wpłynęło na to, że już pierwsze organizowane przez nas wydarzenie dla branży technologicznej uzyskało bardzo zadowalające wyniki. Techniki pozwoliły nam również właściwie docierać do odpowiedniej liczby klientów z zagranicy. Gorąco rekomenduję Ci przygotowanie person zakupowych, czyli określenia, kim są Twoi klienci, i trzymam kciuki za Twoje sukcesy. MAREK PIASEK // Pasjonat automatyzacji procesów marketingu i sprzedaży. Odpowiada za marketing marek: Wolves Summit, SeeBloggers, The Sales Gate, Marketing Day, gdzie obsługuje klientów z 51 krajów w trzech językach. Pracuje jako konsultant z klientami z Polski, Wielkiej Brytanii i USA. Specjalizuje się w kampaniach typu „product launch” – wprowadzenie młodej marki lub „nowego wizerunku” na rynek. Jest również mentorem białoruskiej sceny start-upowej. Przykład z Google Sugest, który ukazuje najczęściej wyszukiwane hasła związane ze słowem „konferencja” (Źródło: Google) NAPISZ DO AUTORA: m.piasek@wolvessummit.com Partner wydania: 18 MARKETING I PROMOCJA
RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==