Działając na tak ciężkim i coraz bardziej konkurencyjnym rynku, jakim jest organizacja eventów, stoimy przed wieloma wyzwaniami. Według event managerów jednym z największych z nich jest określenie, kim jest klient (czyli uczestnik wydarzenia) oraz w jaki sposób określić, ile takich osób jest na rynku. Następnie trzeba oszacować, do ilu uczestników realnie jesteśmy w stanie dotrzeć oraz jak dużą grupę osób przekonać do przybycia właśnie na nasze wydarzenie. Jeżeli planujesz organizację wydarzeń na 2019 r. i późniejsze lata, zachęcam Cię już teraz: przemyśl, kto będzie Twoim klientem oraz w jaki sposób dać mu to, czego potrzebuje. PO CO MAMY TO ROBIĆ? W celu poznania potencjału rynku oraz określenia, czy na organizowane przez Ciebie wydarzenie zarejestruje się odpowiednia liczba uczestników. Nieważne, czy organizujesz wydarzenia bezpłatne, targi, konferencje, meetupy, czy prestiżowe, zamknięte spotkania. Dobre określenie persony zakupowej, czyli uczestnika eventu, pozwoli Ci: ∞∞ Przygotować założenia finansowe i określić wysokość budżetu. ∞∞ Określić kierunek prowadzonych działań marketingowych. ∞∞ Zrozumieć, w jaki sposób komunikuje się Twój klient. ∞∞ Oszacować, jak dużą liczbę klientów możesz pozyskać. ∞∞ Dowiedzieć się, w jakich miejscach przebywają Twoi uczestnicy. ∞∞ Zrozumieć, co jest dla nich ważne. To wszystko pozwoli Ci efektywniej prowadzić działania marketingowe, sprzedażowe oraz dostosować całe wydarzenie do oczekiwań idealnego klienta. W jaki sposób możemy to zrobić? Jeszcze niedawno zabieg polegający na badaniu rynku wymagał od nas zainwestowania kilkudziesięciu lub kilkuset tysięcy złotych, aby sprawdzić rynek. Teraz zadanie jest dużo łatwiejsze. Określenie awatara Twojego klienta, czyli persony zakupowej, a operując prostszym nazewnictwem: perfekcyjnego klienta, wymaga przejścia przez kilka etapów. Składają się one na moją autorską metodę, którą opracowałem i zweryfikowałem nie tylko na rynku polskim, ale również na terenie już blisko 70 krajów. Solidne przygotowanie person zakupowych wpłynęło na to, że już pierwsze organizowane przez nas wydarzenie dla branży technologicznej uzyskało bardzo zadowalające wyniki. Techniki pozwoliły nam również właściwie docierać do odpowiedniej liczby klientów z zagranicy. 1. BRAINSTORMING Jeżeli jest to Twoje pierwsze wydarzenie lub przygotowujesz np. zupełnie nową konferencję do nowej grupy docelowej, to zacznij w pierwszej kolejności od tego ćwiczenia. Zadaj sobie lub zespołowi, który pracuje nad przygotowaniem eventu pytania, które pozwolą Ci zbudować profil Twojego idealnego klienta. W znacznej części przypadków nie będziesz operować wyłącznie na jednej personie zakupowej; będziesz musiał zbudować ich co najmniej kilka. W naszym przypadku, biorąc pod lupę wydarzenie Wolves Summit, które już 8-krotnie UCZESTNIK EVENTU? POZNAJ PERSONĘ OD PODSZEWKI I ODPOWIEDZ NA JEJ POTRZEBY Z artykułu dowiesz się: Na co pozwoli Ci dokładnie scharakteryzowanie uczestnika Twojego eventu. Czym jest Brainstorming. Jakie konkretne pytania powinieneś sobie zadać, by poznać cele, pragnienia i charakter uczestników. Jak możesz wykorzystać analitykę systemu Wistia i Hubspot oraz narzędzia do analizy trendów. Tekst: Marek Piasek Solidne przygotowanie person zakupowych wpłynęło na to, że już pierwsze organizowane przez nas wydarzenie dla branży technologicznej uzyskało bardzo zadowalające wyniki. Techniki pozwoliły nam również właściwie docierać do odpowiedniej liczby klientów z zagranicy. Partner wydania: 16 MARKETING I PROMOCJA

RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==