się, że w którymś momencie procesu koncepcyjnego wszystko jest wyrzucane do kosza i trzeba zaczynać od początku. Ale mamy na to czas. Na każdym etapie planowania i produkcji wspieramy event managerów właściwie przez 24 godziny. Czasami telefony i maile odzywają się przez całą dobę. Z racji tego, że bardzo często realizujemy kompleksową obsługę techniczną wydarzenia, to wszelkie techniczne i logistyczne uzgodnienia pomiędzy różnymi branżami – riggingiem (ang. oliniowanie – w technice scenicznej wykonanie wszelkiego rodzaju podwieszeń potrzebnych do bezpiecznego montażu urządzeń oświetleniowych, multimedialnych i nagłośnieniowych), oświetleniem, nagłośnieniem czy multimediami – nie wymagają dodatkowych działań ze strony klienta. Wspomniał Pan o wsparciu, jednak nie każda osoba organizująca wydarzenie ma specjalistyczną wiedzę z zakresu technologii. Jak jeszcze pomagacie organizatorom? Na pewno służymy całą naszą wiedzą i doświadczeniem, bo każdy udany event to również wizytówka naszej firmy. Wydaje mi się, że klient nie musi znać wszystkich technologicznych szczegółów, wystarczy, że powie: „chcę to i to”, a my – jeśli zdecydujemy się podjąć wyzwanie – to wykorzystując cały potencjał naszego zespołu, postaramy się dostarczyć założony efekt w optymalny sposób. We współpracy z nami bardzo wiele można zyskać, opierając działania na zaufaniu i dobrej, otwartej komunikacji. Ten model współpracy wspomagamy dokładnymi planami i obliczeniami, przedstawieniem wizualizacji sporządzonych na profesjonalnym oprogramowaniu dedykowanym do projektowania typu Wyswig lub Disguise. Najskuteczniejszym sposobem zaprezentowania rozwiązań technologicznych wciąż jednak pozostaje przeprowadzenie testów i prób w warunkach rzeczywistych. Zdajemy sobie sprawę, że nie zawsze możemy mieć do dyspozycji płytę stadionu lub halę targową na wcześniejsze testy, dlatego proponujemy wykonanie ich w mikroskali. Jako pierwsi macie możliwość przetestowania rynkowych nowości? Działania edukacyjne prowadzimy cały czas. Prezentowanie możliwości technologii i wyjaśnianie działania to podstawa naszej pracy – wszyscy kupujemy oczami. Organizujemy pokazy i warsztaty w naszym studiu w Pruszkowie, uczestniczymy w konferencjach i debatach, prezentujemy nasz sprzęt na targach i wystawach. Zdarza się również, że planujemy z naszymi klientami wyjazdy np. na targi lub do zagranicznych partnerów, aby wspólnie dokładniej rozpoznać możliwości i przydatność proponowanej technologii. Ważne jest, by u naszych partnerów wyzwolić wyobraźnię, pokazać możliwości, jednak niekoniecznie uczyć szczegółów technicznych. Tę specjalistyczną wiedzę pozostawiamy naszym pracownikom. Nasz partner – event manager – powinien zdawać sobie sprawę z potencjału nowych technologii, po to by tworzyć niepowtarzalne koncepcje eventu i umieć je zaprezentować dalej np. swojemu klientowi. Powinien też wiedzieć, w jaki sposób zaplanować produkcję i jakie materiały dostarczyć, by jego realizacja zakończyła się sukcesem. Event manager to ogniwo łączące nas z klientem. Mamy różne wydarzenia. Które z nich stanowią dla dostawcy technologii największe wyzwanie? Konferencje, eventy „na żywo” czy festiwale w plenerze wymagają zupełnie innego przygotowania i zaangażowania. Każdy typ realizacji ma swoją specyfikę. Podczas konferencji często spotykamy prelegentów okazjonalnie występujących na scenie, materiały i prezentacje często pojawiają się na ostatnią chwilę. Na takich konferencjach przewidujemy dodatkowych techników i realizatorów, którzy czuwając nad materiałami, mikrofonami, pilotami itp. zwracają uwagę na szczegóły, pomagają. Z kolei podczas plenerowych festiwali mamy do czynienia z wieloma wykonawcami, szybkimi zmianami na scenie i w konfiguracji sprzętu. Żeby sprawnie przeprowadzić taką produkcję, należy znakomicie zaplanować i wykonać instalację, czasami z dokładnością milimetrową. Kolejny czynnik, który należy wziąć pod uwagę przy planowaniu imprez plenerowych, to oczywiście warunki atmosferyczne, klimat. Chodzi tu o kwestie zapewnienia bezpieczeństwa, ale nie tylko. Takie czynniki jak temperatura, wiatr, ulewy mogą pokrzyżować najbardziej wyrafinowane założenia technologiczne. W lecie, gdy odbywa się 90% imprez plenerowych, mamy również problem krótkich nocy. Brakuje wtedy ciemności na programowanie świateł czy kalibrowanie mappingu. Warto o tym pamiętać. Każdy typ realizacji ma swoją specyfikę. Podczas konferencji często spotykamy prelegentów okazjonalnie występujących na scenie, materiały i prezentacje często pojawiają się na ostatnią chwilę. Na takich konferencjach przewidujemy dodatkowych techników i realizatorów, którzy czuwając nad materiałami, mikrofonami, pilotami itp. zwracają uwagę na szczegóły, pomagają. Wyswig – program wspomagający projektowanie i realizację oświetlenia. Moduł CAD pozwala na stworzenie technicznego projektu oświetlenia i całości sceny, na bazie którego można stworzyć dokładne wizualizacje oraz wirtualnie zaprogramować show. Disguise – media serwer, który umożliwia pracę z wieloma plikami o wysokich rozdzielczościach, a oprogramowanie pozwala na odwzorowanie przygotowywanej realizacji i testowanie planowanych rozwiązań w wirtualnej rzeczywistości. Czym jest Wyswig i Disquise? Partner wydania: 13
RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==