Na wstępie chciałbym podkreślić, że niniejszy artykuł powstaje jeszcze przed zakończeniem roku. Kto wie, co wydarzy się w jego ostatnim miesiącu? Skupię się jednak na faktach, przytoczę konkretne sytuacje z agencji eventowej i postaram się o zachowanie branżowego obiektywizmu, opierając się na doświadczeniu własnej działalności. Może ktoś z Was będzie miał podobne odczucia i zostanie zainspirowany do podsumowania swojej pracy? OTWARCIE NOWEJ DEKADY Początek roku 2018 był dla nas zamknięciem jubileuszu 10-lecia naszej działalności – agencji Power Events. W styczniu zakończyliśmy nasz projekt Akcja 10/10, czyli cykl wydarzeń, jakie przygotowaliśmy dla mieszkańców miasta, naszych klientów lub innych grup społecznych. W tych eventach dzieliliśmy się naszą pasją, jaką jest praca w branży MICE. Wraz z początkiem roku weszliśmy na nową drogę, czyli w kolejne 10 lat swojego rozwoju. Znaleźliśmy też czas, by podsumować minioną dekadę. Z pewnością na bazie naszych wspomnień można byłoby napisać spokojnie dobrą trylogię (wierzę, że każdy event manager myśli podobnie). Inną kwestią jest to, czy byłby to thriller, komedia czy może jednak sensacja. Jesteśmy bardzo ciekawi, co przyniesie nam kolejny czas. A Wy? Jak możemy jednym słowem podsumować rok 2018? Bomba. Opierając się tylko na faktycznych liczbach: ponad 20 nowych klientów, którzy zaprosili nas do współpracy i organizacji wydarzeń. Wzrost obrotów o ponad 70% (w stosunku do 2017, gdzie kilka wydarzeń dało 30% całej wartości rocznej). Troje nowych menedżerów, niestety jednemu nie udało się przejść okresu próbnego. Łącznie blisko 70 wydarzeń, które mieliśmy przyjemność zorganizować. Wielu czytelników może nie wierzyć w taki wzrost obrotów, ale to są fakty. A jak udało się to uzyskać? Po pierwszym kwartale postanowiliśmy go podsumować i doszliśmy do wniosku, że dotychczasowy sposób ofertowania nie daje adekwatnych efektów i wspólnie wyznaczyliśmy nową, bardzo odważną strategię ofertowania i kontaktu z klientami. Dziś z perspektywy czasu można powiedzieć, że był to strzał w dziesiątkę. Strategia to jedno, ale innym ważnym aspektem jest obecna sytuacja gospodarcza. Firmy dostrzegły duży potencjał w eventach, które mają wzmocnić identyfikację pracownika ze swoim przedsiębiorstwem i jednocześnie ugruntowanie jego przekonania, że to właśnie w niej powinien pracować. Każdy kij ma RODO, POWROTY I NOWI KLIENCI – PODSUMOWANIE ROKU OKIEM PRAKTYKA Z artykułu dowiesz się: Dlaczego warto robić kwartalne podsumowanie działalności agencji eventowej. Jak możemy się zabezpieczyć, by inne agencje nie ukradły naszej koncepcji w przyszłym roku. Czy przyszedł czas na odważne pomysły, które zaangażują klientów. Jak wyglądał pierwszy kontakt z RODO agencji eventowej. Tekst: Paweł Haberka Partner wydania: 8 OKIEM EKSPERTA

RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==